שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 17 חודשי מאסר לצעיר שכייס מהקונים בחנויות 5 אייפונים וגלקסי טאצ'

חדשות

17 חודשי מאסר לצעיר שכייס מהקונים בחנויות 5 אייפונים וגלקסי טאצ', צילום: צילום: Yutaka Tsutano
17 חודשי מאסר לצעיר שכייס מהקונים בחנויות 5 אייפונים וגלקסי טאצ'
23/06/2013, עו"ד אורי ישראל פז

השופטת דנה כהן-לקח החמירה עם הצעיר הערבי שכייס סמארטפונים מבעליהם שערכו קניות בחנויות בבירה וקבעה כי גנבת סלולרי גם פוגעת בפרטיות ובתחושת הביטחון האישי

17 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח נגזרו על צעיר בן המיעוט הערבי, מג'די סיאד, שלפני כשנתיים וחצי פצח בירושלים במסע כייס ניידים ושוד רכבים. במהלך המסע הוא גנב בתוך מספר ימים חמישה מכשירי טלפונים ניידים – ארבעה אייפונים ומכשיר גלקסי טאצ'. המכשירים הניידים נגנבו מבעליהם כשהם שהו בחנויות או בבתי עסק הפתוחים לקהל הרחב. בפעם נוספת, הוא גנב גם מכשיר סלולרי מסוג נוקיה, השייך לעובדת בחנות תכשיטים בירושלים.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, דנה כהן-לקח, פסקה עקרונית כי "הערך החברתי המוגן שנפגע בעקבות מעשיו של סיאד הוא קניינו של הפרט, פרטיותו ותחושת הביטחון האישי. יש לזכור כי בימינו, מכשיר נייד מהסוג שנגנב, אינו רק חפץ בעל ערך רכושי ותפקיד פונקציונאלי מצומצם להוצאה וכניסה של שיחות טלפון, אלא הוא יכול לכלול גם מידע אישי רב בדומה למחשב אישי, כגון: מספרי טלפון שמורים, תמונות, סרטונים, תכתובות דוא"ל, הודעות כתובות ועוד. לפיכך, הנזק שנגרם אינו רכושי גרידא. הוא כולל גם פגיעה בפרטיותו של אדם ובתחושת הביטחון האישי שלו. נלוות לו עוגמת הנפש וחסרון הכיס הכרוכים בהתרוצצות הנכפית על הבעלים לבטל את יכולת השימוש במכשיר, להשיג מכשיר חדש ולשחזר מידע אם וככל שהיה שמור במכשיר שנגנב".

מהכרעת הדין עולה כי מתחם העונש ההולם בגין כל עבירה של גניבת מכשיר טלפון סלולרי נע בין מאסר על תנאי לשישה חודשי מאסר בפועל. על שותפו של סיאם, מוחמד גית, נגזרו לאחרונה 22 חודשי מאסר בפועל. השופטת כהן-לקח החשיבה את גניבת מכשירי הסלולר, שנגנבו בהפרש של ימים ספורים , כאירוע אחד לצורך קביעת מתחם הענישה ההולמת לסיאם.

לטענת תובעת המשטרה, מדובר בנאשם שהפך את מעשי הגניבה למקצוע. כך למשל, בין העבירות הנוספות שבהן הורשע סיאם מספר ניסיונות לפרוץ לרכבים בתחומי הבירה כדי לגנוב אותם מבעליהם, שבמהלך אחד מהניסיונות הוא נתפס על ידי בלשי המשטרה. השופטת כהן-לקח קבעה כי למרות שסיאד לא הצליח לגנוב את הרכבים שפרץ לתוכם, "לא יכול להיות חולק כי לבעליהם של כלי הרכב נגרמה עוגמת נפש, פגיעה בתחושת הפרטיות והביטחון האישי מעצם הניסיון לפרוץ לרכבם הפרטי. לשניים מהרכבים שניסה לפרוץ אף נגרמה חבלה".

השופטת הוסיפה עוד כי מעשי הגניבות "היו מתוכננים מראש, כשהנאשם ושותפו עברו מרכב לרכב בהפרש של דקות ספורות זה מזה. לא מדובר בעבירות שבוצעו תוך תחכום מיוחד, ועובדה היא כי אף אחד מהרכבים לא נגנב. עם זאת, יש לזכור כי הנאשם לא פעל לבדו אלא הסתייע בשותפו, דבר המוסיף חומרה למעשים".

על סיאם נגזרו גם 9 חודשי מאסר על תנאי בגין העבירות שבהן הורשע.

 

(ת"פ 4959-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:52
קומיט וכל טופס במתנה