שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ההונאה משתלמת: הופחת עונש המאסר של מנכ"ל אנרון לשעבר ב-10 שנים

חדשות

ההונאה משתלמת: הופחת עונש המאסר של מנכ"ל אנרון לשעבר ב-10 שנים, צילום: צילום: Enron Complex, Alex
ההונאה משתלמת: הופחת עונש המאסר של מנכ"ל אנרון לשעבר ב-10 שנים
23/06/2013, עו"ד אנה נודל

אושר הסדר הטיעון עם ג'פרי סקילינג, לשעבר מנכ"ל חברת האנרגיה "אנרון", ומאסרו יופחת ל-14 שנים בלבד, לאחר שהורשע באחת הקנוניות הגדולות בתולדות ארה"ב והביא לקריסת חברת האנרגיה הענקית. סקילינג יפצה את נפגעי ההונאה ב-42 מיליון דולר

השופט סימאון לייק השלישי אישר את הסדר הטיעון שאליו הגיע מנכ"ל אנרון לשעבר, ג'רי סקילינג, בהליכי הערעור על גזר דינו. כך דיווח בסוף השבוע ה"ניו יורק טיימס".

בשנת 2006 בית המשפט האמריקני גזר על סקילינג 24 שנות מאסר בגין מעורבותו באחת ההונאות הגדולות בתולדות ארה"ב. סקילינג הורשע במרמה, הונאה ומסחר על-פי מידע פנים. במסגרת הסדר הטיעון בהליך הערעור הוסכם שעונשו יקוצר ב-10 שנים. סקילינג ישתחרר מהכלא בשנת 2017, בגיל 63, לאחר שעונשו יקוצר גם ב-15% על התנהגות טובה ובעוד שנה אחת על שסיים תכנית לגמילה מאלכוהול.

בגזר דינו הראשון סקילינג אף חויב להחזיר לקרן הפנסיה של אנרון 26 מיליון דולר מכיסו. כעת, במסגרת ההסדר, סקילינג חויב לשלם 42 מיליון דולר אשר נועדו לפצות את נפגעי ההונאה של אנרון. כמו כן, סקילינג התחייב להימנע מהגשת ערעורים נוספים בעניינו.

לפני קריסתה חברת "אנרון" הייתה אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם בתחומי החשמל, הגז הטבעי, ייצור הנייר והתקשורת. החברה העסיקה כ-21 אלף עובדים. החברה דיווחה בשנת 2000 על הכנסות של כ-111 מיליארד דולר, אך שנה לאחר מכן התגלה כי החברה הגישה מאזנים שקריים לאורך תקופה ממושכת ויצרה תרמית חשבונאית מתוחכמת. מניית החברה צנחה בכמה שבועות מכ-90 דולר לסנטים ספורים והחברה פשטה רגל. המשקיעים ספגו הפסדים של יותר מ-60 מיליארד דולר, מה שהפך את אנרון לפשיטת הרגל השישית בגודלה בכל הזמנים.

סקילינג, שהיה סמנכ"ל התפעול של החברה בשנים 1997-2001 ומנכ"ל החברה למשך מספר חודשים, הורשע ב-19 מתוך 28 סעיפי אישום. סקילינג ערער על פסק הדין ובית המשפט הפדרלי לערעורים קבע כי העונש שהוטל עליו מחמיר מדי. לאחר שנים של הליכים משפטיים, התביעה במשרד המשפטים האמריקאי הגיעה להסדר עם סקילינג.

יצוין כי חברת "אנרון" עודנה קיימת כיום, לאחר שיצאה מפשיטת הרגל בנובמבר 2004. ב-2006 מכרה אנרון את חברת הבת "פריזמה אנרג'י", הישות העסקית האחרונה שנותרה בידה, לחברת "אשמור אנרג'י".

בעקבות הקנוניה הענקית הפכה המילה "אנרון" למילה נרדפת לתרמית זדונית ולשחיתות תאגידית. שערוריית "אנרון" הייתה המרכזית בשורת פרשיות שהניעו את המחוקק האמריקאי לנסח חוק שיגביר את הפיקוח והבקרה הפנימיים על הדיווח הכספי, חוק סרבנס-אוקסלי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:215
קומיט וכל טופס במתנה