שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום חמור נגד עו"ד: שלשל לכיסו מעל 2 מיליון שקל מכספי הלקוחות

חדשות

כתב אישום חמור נגד עו"ד: שלשל לכיסו מעל 2 מיליון שקל מכספי הלקוחות , צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום חמור נגד עו"ד: שלשל לכיסו מעל 2 מיליון שקל מכספי הלקוחות
19/06/2013, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד מייק שר, שניהל בנאמנות כספי לקוחות בעסקאות מקרקעין, נהג להעביר כספים בין חשבונות הנאמנות של לקוחותיו כדי שאלה לא ידעו שהשתמש בכספיהם לצרכיו האישיים. שר כופר באשמה

לתחכום כזה נדמה שטרם נחשפנו: כאשר התעורר חשד אצל הלקוחות של עו"ד מיכאל (מייק) שר כי הוא גונב מהם את כספיהם, הוא היה מעביר כספים מחשבון נאמנות של לקוח אחד ללקוח אחר, כדי שלקוחותיו לא ידעו שהשתמש בכספיהם לצרכיו האישיים.

מכתב אישום חמור שהגישה היום פרקליטות מחוז תל-אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, נגד עו"ד מיכאל שר, עולה כי הנאשם נהג לגנוב בסדרתיות סכומי כסף מלקוחותיו מחשבונות הנאמנות שפתח עבורם ללא ידיעתם.

באחד המקרים ייצג עוה"ד שר לקוחה שהתגרשה ומכרה את דירתה שבאבן יהודה בשלושה מילון שקל. בהסכם עם הרוכשים נקבע שחלק מהכספים שיתקבלו מהם עבור הלקוחה יופקדו בנאמנות אצל עורכת דין שכירה במשרדו, מבלי ליידע אותה מראש על כך ומבלי שנכחה במעמד חתימת ההסכם. רוכשי הדירה העבירו לחשבון הנאמנות של העובדת השכירה במשרדו של עוה"ד שר סכום של 250 אלף שקל בנאמנות עבורה, ובהזדמנויות שונות גנב עוה"ד שר סכומי כסף מחשבון הנאמנות. 220 אלף שקל הורה להעביר לחשבון של לקוחה אחרת שלו, ועוד 30 אלף שקל העביר מהחשבון לחשבון הבנק של חברה שבניהולו, בשם DU DILIGENCE בע"מ, שאין לה כל קשר ללקוחה, והעברת הכספים נועדה לתפעול החברה ולכיסוי הוצאותיה.

כך נהג לטענת הפרקליטות עוה"ד שר למשוך ולהעביר עשרות אלפי שקלים מחשבון הנאמנות "הפיקטיבי", ללא ידיעתה וללא אישורה של הלקוחה שעבורה הופקדו הכספים על ידי רוכשי דירתה. עורכת הדין השכירה במשרדו ביצעה את הוראות העברת הכספים כי סברה בטעות שעוה"ד שר פועל על פי הוראות הלקוחה.

בהזדמנות אחרת ביקש עוה"ד שר מהלקוחה, במרמה וכדי לגנוב סכום נוסף מכספה, למשוך מחשבון הנאמנות סך של 590 אלף שקל ולהעבירם בשיק בנקאי לטובת שני לקוחות אחרים. הוא טען בפניה במרמה כי מדובר בלקוחות שלו, וכי הם מפקידים סכום זהה במקביל בחשבון נאמנות אחר. הלקוחה, אשר סמכה על מצג השווא שהציג בפניה עורך דינה, חתמה על מסמך שבו אישרה את הוצאת השיק הבנקאי בסכום הגבוה. הסכום נמשך מחשבון הנאמנות, ועוה"ד שר גנב אותו בכך שהעבירו לשני אנשים שמהם גנב סכום זהה בהזדמנות קודמת המתוארת בכתב האישום נגדו לאחר שהשניים הפקידו אף הם בידיו את כספיהם בנאמנות.

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד רוזי כבאז, מחצית מיליון השקלים לא הופקדו בניגוד להבטחותיו של עוה"ד שר בחשבון נאמנות אחר עבור הלקוחה. כאשר בשלב מאוחר יותר ביקשה הלקוחה לדעת לאיזה חשבון בנק הועברו הכספים, עוה"ד שר מסר לה בכזב פרטים של חשבון בנק של בת זוגו אותה עת, למרות שידע כי הסכום הועבר ללקוחות אחרים, ואינו קיים כבר ברשותו.

מכתב האישום עולה עוד כי כאשר הלקוחה טסה לחופשת קיץ בחו"ל, נחסם כרטיס האשראי שלה והיא ביקשה מעוה"ד שר שיפקיד סכום של 40 אלף שקל בחשבונה. הוא הפקיד בחשבונה של הלקוחה שיק בסכום המבוקש מחשבון בנק שנסגר חמש שנים לפני כן, והשיק חולל. "הנאשם משך שיק זה ביודעו כי אין על בנקאי חובה לפורעו, וזאת על מנת למנוע מהמתלוננת לדרוש את כספה או לעכב אותה מלעשות זאת", נטען בכתב האישום החומר.

וכך, במהלך תקופה מסוימת העביר עוה"ד שר ללקוחה שלו סכומי כסף קטנים, כדי שלא יתעורר בה חשד שכל הסכומים שגנב ממנה לאורך השנים כבר נגנבו על ידו. בסך הכול הוא החזיר ללקוחה כ-100 אלף שקל, בעוד שבפועל הוא גנב ממנה סך של כמיליון ו-300 אלף שקל, שהופקדו בידיו "כדי שישמור עליהם שמירה מעולה ויחזיר אותו למתלוננת עם דרישה".

בעקבות ההתנהלות המתוארת בכתב האישום, מואשם עוה"ד מייק שר, בן 57 מפתח תקווה, במספר עבירות של גניבה בידי מורשה ובשתי עבירות של משיכת שיק ללא כיסוי.

סנגורו של שר, עו"ד אלון רפפורט, מסר בתגובה כי "כתב האישום נמסר לנו רק הבוקר. הנאשם כופר בכל המיוחס לו, ונוכיח את כל טענותינו בבית המשפט".

 

(ת.פ. 39188-06-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:4
קומיט וכל טופס במתנה