שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט המחוזי אישר תובענה ייצוגית נגד רשת המלונות "קלאב הוטל"

חדשות

בית המשפט המחוזי אישר תובענה ייצוגית נגד רשת המלונות "קלאב הוטל", צילום: צילום: ד"ר אבישי טייכר
בית המשפט המחוזי אישר תובענה ייצוגית נגד רשת המלונות "קלאב הוטל"
19/06/2013, עו"ד אנה נודל

בעלי יחידות הנופש בבתי המלון של קלאב הוטל בטבריה ובאילת יפסיקו לשלם דמי אחזקה. השופטת ענת ברון: כל ספק פרשני פועל לרעת החברה שניסחה את החוזים

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בקשה לתובענה ייצוגית נגד חברת קלאב הוטל, שהוגשה בשנת 2009 על-ידי מספר בעלי יחידות נופש שביקשו לסיים את ההסכמים שלהם עם החברה. התובעים רכשו זכות שימוש ביחידת נופש למשך שבוע אחד בשנה, באחד ממלונות הרשת בטבריה ובאילת. בתמורה לזכות זו הרוכשים שילמו תשלום שנע בין 4,000 ל-10,000 דולר והתחייבו מדי שנה בדמי ניהול.

התובעים ביקשו להפסיק את המשך השימוש בזכות ולא לשלם יותר דמי אחזקה שהגיעו במרוצת השנים לסכומים אסטרונומיים. הרוכשים חתמו על חוזים אחידים, שלא מאפשרים להם לוותר על הזכות ביחידה.

בנוסף, טוענים הרוכשים, יש לגבות דמי אחזקה רק במידה והם בוחרים לממש את הזכות ולנפוש ביחידה. לטענת התובעים, באמצעות עוה"ד מיכאל דבורין, עובדיה כהן וד"ר שחר ולר, מדובר בתנאי מקפח בחוזה אחיד ולכן יש לבטלו.

לתביעה הצטרפו גם המועצה לצרכנות והיועץ המשפטי לממשלה, שאף הגיש את חוות דעתו בפרשה.

השופטת ענת ברון אישרה כאמור את ניהול הליך התובענה הייצוגית נגד קלאב הוטל, ודחתה את טענות החברה לפיהן על הרוכשים להמשיך לשלם את דמי האחזקה גם אם הם מוותרים על זכותם לאירוח.

"מדובר בתנאי מהותי להתקשרות", קבעה השופטת ברון. "ככל שקיים ספק פרשני בנוגע לתכלית החיוב בדמי אחזקה לפי חוק החוזים, הספק פועל לרעת החברה שניסחה את החוזים".

בתביעה ייצוגית זו תיוצג קבוצת בעלי יחידות הנופש במלונות קלאב הוטל טבריה ואילת ובקלאב אין באילת, המחויבים לשלם דמי אחזקה שנתיים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:220
קומיט וכל טופס במתנה