שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט זיכה נהג משאית שפגע בהולך רגל שכיוון אותו בנסיעה אחורנית

חדשות

בית המשפט זיכה נהג משאית שפגע בהולך רגל שכיוון אותו בנסיעה אחורנית, צילום: צילום:באדיבות האתר toytime.co.il
בית המשפט זיכה נהג משאית שפגע בהולך רגל שכיוון אותו בנסיעה אחורנית
19/06/2013, עו"ד אנה נודל

הנפגע כיוון נהג מערבל בטון בנסיעה ברוורס ונדרס. השופט: חובת כל נהג הנוסע אחורנית להימנע מכל פגיעה באנשים מסביב לרכבו לא מגנה על המשמש לו לעיניים בנסיעתו העיוורת לאחור

בית משפט השלום לתעבורה בצפת זיכה נהג של מערבל בטון שפגע בהולך רגל אשר כיוון אותו בנסיעה אחורנית. עבדאללה הייב, נהג רכב משא מערבל בטון, הואשם ברשלנות בעקבות תאונת דרכים בה נפגע הולך רגל. הייב הוזמן לצקת משטח בטון בקרקע הצמודה לבית פרטי. כדי להגיע למקום בו נדרשה היציקה הייב הסיע את המשאית ברוורס ונעזר בבנם של בעלי הנכס שכיוון אותו.

בשלב מסוים הוא התקרב לשטח שלפני אחורי המשאית ונלכד בין שוקת לקיר, וכתוצאה מכך נגרמו לו חבלות חמורות באזור הבטן. הנפגע טען שכניסתו לשטח מאחורי המשאית היתה מתואמת עם הנהג, אך המשך תנועת המשאית היה פתאומי. ואילו נהג המשאית טען להגנתו כי התנהגותו של הנפגע הפתיעה אותו.

השופט בסאם קנדלפת העדיף את גרסת הנאשם על-פני עדותו של הנפגע, וקבע כי גרסתו בנקודת המחלוקת לא היתה מהימנה. הרושם שקיבל השופט במהלך עדותו של הנפגע היה ש"הנפגע מנסה להרחיק כל אשם מצידו לקרות התאונה, בין בשל הבנה מוטעית ביחס להשלכותיה של גרסה אחרת על סיכויו לקבלת פיצויים הולמים בגין נזקיו שנגרמו בעקבות התאונה, ובין בשל לחצים נפשיים ואחרים שבאו מצד בני משפחתו שנכחו באולם בית המשפט".

במישור העקרוני ציין השופט בהחלטתו לזכות את נהג המשאית כי "הנורמה המחייבת כל נהג הנוסע ברכבו אחורנית להימנע מכל פגיעה שהיא בבני האדם המצויים בתחום הפיזי של נהיגתו, נועדה להגן על הולכי הרגל הלא מוזהרים מפני פגיעה בהם. אך אין נורמה זו באה להגן על האדם שאותו נהג נעזר בו כדי לכוון אותו ולשמש לו לעיניים במהלך נסיעתו 'העיוורת', שכלפיו אין הנהג חב חובת זהירות".

 

(ת"ד 5779-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:63
קומיט וכל טופס במתנה