שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברת "באייר" נתבעת לפצות ב-5 מיליארד שקלים על נזקי השימוש בגלולות למניעת היריון

חדשות

חברת "באייר" נתבעת לפצות ב-5 מיליארד שקלים על נזקי השימוש בגלולות למניעת היריון, צילום: צילום: Ceridwen
חברת "באייר" נתבעת לפצות ב-5 מיליארד שקלים על נזקי השימוש בגלולות למניעת היריון
18/06/2013, עו"ד אנה נודל

בתובענה ייצוגית נגד חברת "באייר" נטען כי השימוש בגלולות למניעת היריון, יסמין ויאז, מגביר את הסיכון לקרישיות יתר בדם, והחברה הסתירה את הסיכון מידיעת הציבור

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת התרופות "באייר", בסך של 5.12 מיליארד שקלים, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בכתב התביעה נטען, באמצעות עוה"ד אוריאל גניהר, נחמי מייזליש ורונית בימליך, כי חברת התרופות הסתירה מידע על הסיכונים בשימוש בגלולות למניעת היריון 'יסמין' ו'יאז', וכי השימוש בגלולות מגביר את הסיכון לקרישיות יתר בדם.

מהבקשה עולה כי חברת "באייר" הייתה מודעת לכך משנת 2002, אך נמנעה מלעדכן את עלון המידע. בעקבות הוראת מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA ומשרד הבריאות בישראל, באייר עדכנה בשנת 2010 את העלון למשתמש.

בשש השנים האחרונות נקשרו 23 מקרי מוות של נשים לשימוש בגלולות למניעת היריון של "באייר". רוב מקרי המוות אירעו בתחילת השימוש בתרופה בקרב נשים מתחת לגיל 26. המוות נגרם מתסחיפי ריאה בעקבות קרישי דם ומהתקפי לב או קרישי דם במוח.

"באייר העלימה בכוונת מכוון מידע לגבי סיכון היתר הטמון בגלולה בהשוואה לגלולות אחרות", נכתב בבקשה לתובענה הייצוגית. "בכך באייר מנעה מרופאים הרושמים את הגלולה ומנשים המשתמשות בה את הזכות האלמנטרית לשקול את התועלת בגלולה לעומת נזקיה ולעשות בחירה מושכלת ומודעת".

יצוין כי נגד חברת "באייר" הוגשו מספר תביעות דומות בארצות הברית, קנדה וצרפת. החברה שילמה עד כה פיצויים בסך של כ-750 מיליון דולר בתביעות הללו, והפרישה 1.5 מיליארד דולר נוספים ליישוב תביעות מן הסוג הזה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה