שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ציפי לבני בוועדת חוקה, חוק ומשפט: "לשכת עוה"ד מסוכסכת עם עצמה ומחובתנו להתערב"

חדשות

ציפי לבני בוועדת חוקה, חוק ומשפט: "לשכת עוה"ד מסוכסכת עם עצמה ומחובתנו להתערב", צילום: כיתוב תמונה: ציפי לבני ועו"ד דורון ברזילי   צילום: יוסי זמיר
ציפי לבני בוועדת חוקה, חוק ומשפט: "לשכת עוה"ד מסוכסכת עם עצמה ומחובתנו להתערב"
12/06/2013, ליאור שדמי שפיצר

שרת המשפטים דיברה בדיון על תזכיר החוק שהופץ היום, המרחיב את איסור ההפליה במוצרים ובשירותים וקובע עונש של שנת מאסר על הדרת נשים, וציינה כי היא מתנגדת להפרטת שירותים משפטיים ולחוק בוררות חובה

"הגיע הזמן לחוקק חוקה, גם אם לא ניתן להגיע להסכמה. החוקה אמורה לשמור על זכויות המיעוט, אולם באופן אבסורדי, דווקא המיעוטים החרדים והערבים, מתנגדים לה, וזו טעות מבחינתם. בפועל, כל אחד קובע לעצמו חוקה ותפיסה חוקתית. יש מאבק מהו מקור הסמכות שלנו, האם זה החוקה והחוק, והפרשן הוא בית המשפט. או שהבסיס הוא ההלכה, והפרשן, הוא הרב. אני נמצאת בצד של החוקה ובית המשפט". כך אמרה היום שרת המשפטים ציפי לבני בדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

לבני ציינה את תזכיר החוק שהופץ היום, הקובע עבירה נוספת בחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, שעניינה השפלה או ביזוי של אדם במטרה למנוע ממנו לקבל שירות או להיכנס למקום ציבורי מחמת גזע, דת או מין. תזכיר החוק נועד להחמיר את המאבק בתופעת ההפליה והדרת הנשים מהמרחב הציבורי, וקובע כי התנהגות זו תהווה עבירה פלילית שצדה עונש של שנת מאסר. לדברי לבני, היא החליטה שמשרדה יהווה כתובת לפניות ציבור בנושא הפליה והדרת נשים.

עוד ציינה השרה כי על סדר יומה נמצא הטיפול בעגונות וקיצור ההליכים בבתי המשפט. לבני השיבה לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, שאמר כי יש לטפל בשופט שאינו עומד בהוראות החוק, ואמרה כי "המערכת אינה מועדון חברים ששומר על עצמו". לבני התייחסה להתבטאויות לא ראויות של שופטים ואמרה כי "כאשר קורה דבר כזה מתנערים, ואותו אדם צריך לשלם בכיסאו".

עוד התייחסה לבני לתלונות על לשכת עורכי הדין ואמרה כי "הלשכה מסוכסכת עם עצמה ומחובתנו להתערב, גם אם יידרשו שינויי חקיקה", אולם היא ממתינה למסקנות הוועדה בראשות השופטת פרוקצ'יה, ועדה שמינה קודמה בתפקיד יעקב נאמן.

לבני הוסיפה כי כי היא מתנגדת להפרטת שירותים משפטיים ועל כן היא מתנגדת לחוק בוררות חובה. לדבריה, "זה צעד אחד יותר מידי". עוד אמרה לבני כי בקרוב יחל פיילוט של סיוע משפטי שיינתן בבתי המשפט, כדי לחסוך את ההגעה של הנזקקים לשירות ללשכות. הפיילוט יחל בפריפריה, ואם יצליח, הוא יורחב לכלל בתי המשפט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה