שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה בייצוגית: חברת התרופות גלקסו תתרום 12 מיליון שקל למניעת סוכרת

חדשות

פשרה בייצוגית: חברת התרופות גלקסו תתרום 12 מיליון שקל למניעת סוכרת, צילום: צילום: Getty images Israel
פשרה בייצוגית: חברת התרופות גלקסו תתרום 12 מיליון שקל למניעת סוכרת
11/06/2013, עו"ד אנה נודל

בתביעה הייצוגית נטען כי גלקסו, יצרנית התרופה אבנדיה שהוסרה מהמדפים ב-2012, נמנעה מליידע את הציבור בסיכונים הבריאותיים שבנטילת התרופה, בהם סיכון מוגבר להתקף לב ולתחלואת כלי דם

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (ב') הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת התרופות גלקסו, אשר מייצרת את תרופת אבנדיה. במסגרת הסדר הפשרה, החברה תתרום 12 מיליון שקל למטרת מניעת מחלת הסוכרת וטיפול בחולי סוכרת.

הבקשה לאישור התביעה הייצוגית הוגשה בשנת 2007 על ידי מנחם בכרך, חולה סוכרת אשר נטל באופן קבוע את התרופה. בכרך טען באמצעות עו"ד דוד אור-חן כי החברה נמנעה מליידע את הציבור בסיכונים הבריאותיים הכרוכים בנטילת התרופה. בעקבות פרסום בעיתון גילה התובע כי נטילת התרופה מעלה באופן משמעותי את הסיכון ללקות בהתקף לב, בפגיעה לבבית ובתחלואת כלי דם. העלון לצרכן לא כלל אזהרה מפורשת לגבי הסכנות, ולטענת התובע הסיכונים היו ידועים לחברות התרופות לכל הפחות משנת 2002. סכום התביעה הועמד על יותר מ-2.5 מיליארד שקל.

גלקסו טענה כי המידע על הסיכונים נצבר לאחר אישור השימוש בה, בעקבות מחקרים קליניים ומעקב אחר חולים שנטלו את התרופה. תרופת אבנדיה הוסרה מהמדפים מפברואר 2012.

במסגרת הסדר הפשרה נקבע כי 3.4 מיליון שקל יתרמו לתוכנית למניעת סוכרת, 2.7 מיליון שקל יועברו לבניית תפקיד "מחנך לסוכרת" והטמעתו במרפאות הסוכרת בארץ, 3 מיליון שקל יועברו לתוכנית לשיפור איכות הטיפול התרופתי והשימוש בו בקרב חולי סוכרת ומיליון שקל יוקדש למחקר מלווה לתוכניות. בית המשפט חייב את גלקסו בתשלום גמול בסך 450 אלף שקל לתובע הייצוגי וסכום נוסף של 1.5 מיליון שקל כשכר טרחה לעורך דינו.

השופטת ענת ברון כתבה בהחלטה כי "הסדר הפשרה הסב תועלת של ממש לקבוצה ולציבור חולי הסוכרת, ואף לאוכלוסייה שבסיכון לחלות במחלה". השופטת קבעה כי חברי הקבוצה הם קהל לקוחות שאינו ניתן לאיתור, ולכן קיים קושי במתן פיצוי אישי לכל אחד מהם. ברון ציינה שהתרופה לא משווקת יותר בישראל ולכן לא ניתן לפצות את הקבוצה במתן הנחה לרכישתה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:221
קומיט וכל טופס במתנה