שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מפכ"ל המשטרה לשעבר רפי פלד מערער לעליון על הרשעתו במרמה והפרת אמונים

חדשות

מפכ"ל המשטרה לשעבר רפי פלד מערער לעליון על הרשעתו במרמה והפרת אמונים , צילום: צילום: סער יעקב, לע"מ
מפכ"ל המשטרה לשעבר רפי פלד מערער לעליון על הרשעתו במרמה והפרת אמונים
11/06/2013, עו"ד אנה נודל

פלד מערער על הרשעתו בפרשת קריסת החברות פלד-גבעוני ועל גזר הדין שהוטל עליו: "בית המשפט המחוזי שגה בקריאת התמונה הכוללת. הייתי בצד של הקורבן ולא בצד של העבריינים"

רפי פלד, מפכ"ל המשטרה ומנכ"ל חברת החשמל לשעבר, מערער על הרשעתו בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, שבגינה הוטל עליו עונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 100 אלף שקל.

כתב האישום נגד פלד ושלושה נאשמים נוספים – אריה גבעוני, דודי הבי וטל יגרמן – הוגש לאחר קריסה של קבוצת חברות פלד-גבעוני בשנת 2002. הנאשמים השתלטו על שמונה חברות ציבוריות בתוך מספר חודשים באמצעות מינוף משמעותי מצד הבנקים שהעניקו להם אשראי בנקאי. כאשר הגיעה השעה לפדות את ההלוואות שניטלו לצורך ההשתלטות על החברות הציבוריות, נעשה שימוש בכספן של החברות הציבוריות.

פלד מערער על הרשעתו ועל העונש שהוטל עליו. לטענתו, הוא היה "בצד של הקורבן ולא בצד של העבריינים". בערעור שהוגש באמצעות עורכי הדין גיורא אדרת ויפעת מנור-נהרי טוען פלד כי בית המשפט המחוזי שגה בקריאת התמונה הכוללת, ככל שהיא מתייחסת אליו, ייחס לו מודעות וידיעות שלא היו קיימות בפועל בזמן אמיתי ו"הגיע למסקנות המרשיעות מתוך טעות, הן מבחינת הניתוח המשפטי והן מבחינת הניתוח העובדתי". כמו כן טוען פלד כי עונש שנגזר עליו אינו מידתי בהתחשב באופי העבירות ובחלוף הזמן הרב. 

פלד הואשם באי מילוי חובותיו כיו"ר דירקטוריון בחברת פויכטונגר תעשיות ומשב תעשיות קירור. לטענתו, הוא לא ידע על העברות הכספים שביצעו הנאשמים האחרים ולא ידע שמעשיו מהווים עבירה פלילית.

השופט חאלד כבוב כתב בפסק הדין: "התרשמתי מעדותו של פלד כי הוא לא הפנים את האסון המתרקם על הקבוצה והאמין כי מדובר באי סדרים שאפשר לתקן". יחד עם זאת קבע השופט כי " מדובר במי שלקח על עצמו להיות יו"ר קבוצה, והוא היה הפנים של קבוצה שהשתלטה על לא פחות משמונה חברות תוך מינוף גבוה ביותר. פלד אינו בפוזיציה שהוא יכול לטעון כי לא ידע מה התרחש." השופט כתב בגזר הדין כי "האסימון נפל לו באיחור והפעולות שעשה לתיקון המצב היו מעט מדי ומאוחר מדי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה