שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד ארומה: הרשת לא מורידה את המע"מ ממחירי המוצרים באילת

חדשות

בקשה לייצוגית נגד ארומה: הרשת לא מורידה את המע"מ ממחירי המוצרים באילת , צילום: צילום: ToastieIL
בקשה לייצוגית נגד ארומה: הרשת לא מורידה את המע"מ ממחירי המוצרים באילת
10/06/2013, ליאור שדמי שפיצר

לטענת התובע, מחירי המוצרים בסניפי ארומה באילת יקרים יותר מהמוצרים המקבילים ביתר הסניפים ברחבי הארץ, בניכוי רכיב המע"מ, בניגוד לפטור הקבוע בחוק

רשת ארומה אינה מורידה את רכיב המע"מ ממחיר המוצרים הנמכרים בשני הסניפים שהיא מפעילה בעיר אילת, בניגוד לחוק אזור סחר חופשי אילת, כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת לבית המשפט המחוזי בירושלים.

לטענת המבקש, חלדון נג'ם, מחירי המוצרים הנמכרים בסניפי הרשת באילת יקרים יותר מהמוצרים המקבילים ביתר הסניפים בארץ, בניכוי רכיב המע"מ, כך שהצרכן נושא בנטל המע"מ. זאת, בניגוד לתכלית החוק שהיא לפטור ממס ערך מוסף כדי לעודד את הפעילות הכלכלית בעיר.

לטענת נג'ם, באמצעות עו"ד האני טנוס, מהיותה של ארומה רשת מתחייב מחיר אחיד בכל הסניפים, כך שהציפייה של הצרכן הנכנס לסניפי ארומה באילת היא ליהנות מהפטור ממע"מ על פי חוק ולרכוש מוצרים במחירים נמוכים יותר. אלא שבפועל, לטענת נג'ם, הרשת "מעגלת פינות" ומגלגלת את רכיב המע"מ על הצרכן, כשהסתמכותו על הפטור הנ"ל מאפשרת לה לעשוק אותו ולהעלות מחירים בניגוד לחוק.

נג'ם מבסס את תביעתו על מספר עילות, בהן הפרת חובה חקוקה, עבירה על חוק הגנת הצרכן, עשיית עושר ולא במשפט והפרת חובת תום הלב.

בתביעתו עותר נג'ם להורות לארומה להשיב לחברי הקבוצה – כלל הלקוחות שרכשו מוצרים מסניפי ארומה באילת ב-7 השנים האחרונות – את הסכומים ששילמו ביתר בגין הפרשי המע"מ שלא הורדו ממחיר מוצריה, המסתכמים לסך כולל של 7 מיליון שקל.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:119
קומיט וכל טופס במתנה