שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש חייב נהג בקנס של 750 שקל על השלכת מסטיק – פי 3 מהקבוע בחוק

חדשות

ביהמ"ש חייב נהג בקנס של 750 שקל על השלכת מסטיק – פי 3 מהקבוע בחוק, צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש חייב נהג בקנס של 750 שקל על השלכת מסטיק – פי 3 מהקבוע בחוק
10/06/2013, עו"ד אנה נודל

הדרישה לתשלום הקנס בסך של 250 שקל נשלחה בעקבות תלונה שהגישה נאמנת ניקיון. הנהג ביקש להישפט וביהמ"ש פסק נגדו: "יש מקום להשית ענישה ההולמת את כיעור העבירה ומעבירה מסר מרתיע"

נהג שהשליך מסטיק מרכבו חויב בתשלום קנס של 750 שקל לאחר שהורשע בעבירה של איסור לכלוך והשלכת פסולת. הנהג, ציון נרגסי, נדרש לשלם קנס בגובה 250 שקל בעקבות תלונה שהגישה נגדו נאמנת ניקיון על השלכת המסטיק. הוא הודיע על רצונו להישפט וטען טען במסגרת תשובתו לכתב האישום כי הוא רגיש לגלוטן ולכן אינו לועס מסטיקים.

השופטת דנה כהן-לקח כתבה בפסק הדין כי " עדותה של נאמנת הניקיון הותירה עליי רושם אמין ומשכנע. העדה הקפידה לדייק בפרטים בעדותה, וענתה בכנות וביושר כאשר לא זכרה או לא ידעה להשיב על אשר נשאלה, או כאשר נדרשה להסביר מדוע לא רשמה פרט כזה או אחר בדו"ח שמילאה".

כהן-לקח ציינה כי נרגסי לא הציג אף מסמך המעיד על רגישותו לגלוטן. כמו כן לא הוכח כי כל סוגי גומי הלעיסה מכילים גלוטן. השופטת הטילה על נרגסי קנס של 750 שקל, הגבוה פי שלוש בגובה הקנס המקורי. בהחלטה נכתב כי "העבירה בה הורשע הנאשם פוגעת בניקיון רשות הרבים ובאיכות הסביבה. מדובר בעבירה שהיא למרבה הצער נפוצה וקשה לגילוי. לפיכך, יש מקום להשתת ענישה שיהא בה כדי להלום את כיעור העבירה ולהעביר מסר מרתיע ליחיד ולרבים מפני ביצועה".

 

 

(ת"פ 25991-05-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה