שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכרעה באי.די.בי: דנקנר יצטרך למכור את כלל ביטוח תוך חודשיים וחצי

חדשות

הכרעה באי.די.בי: דנקנר יצטרך למכור את כלל ביטוח תוך חודשיים וחצי , צילום: צילום: דרור עינב
הכרעה באי.די.בי: דנקנר יצטרך למכור את כלל ביטוח תוך חודשיים וחצי
09/06/2013, יעל גרונטמן

ביהמ"ש  לא הכריע בשאלת חדלות הפירעון ויאפשר לחברה לממש נכסים כדי לעמוד בתשלום החוב לבעלי האג"ח. השופט אורנשטיין לצדדים: "גלו בגרות ואחריות לגבי גורל כספי הציבור והגיעו להסכמה"

בתום דיון קצר הודיע היום (א') השופט אורנשטיין על החלטתו לאפשר לאי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר לנסות לממש את תוכניותיה תוך חודשיים וחצי בלבד – כלומר, לממש נכסים במטרה להביא כסף לצורך תשלום האג"ח. משמעות החלטה היא כי דנקנר קיבל עוד זמן, אבל הזמן קצר.

השופט אורנשטיין נתן לדנקנר עד ה-22 באוגוסט – כחודשיים וחצי בלבד – לממש את מחצית מאחזקות החברה בכלל ביטוח – משימה כמעט בלתי אפשרית. בתוך כך, כספי תשלומי האג"ח יועבר לחשבון נאמנות. כלומר, תהיה דחיית תשלומים ו-800 מיליון שקל יועברו בקרוב למשקיף עו"ד חגי אולמן.

בראשית דבריו ביקר השופט את אופן התנהלות הצדדים ובאי כוחם ואמר "אני קצת מאוכזב שהצדדים לא הגיעו להסכם. ציפיתי להידברות. שמעתי מהמשקיף שאתם מפחדים לדבר זה עם זה, וזה לא יעלה על הדעת. אני שב וקורא לצדדים להגיע להסכמה רחבה. גלו בגרות ואחריות לגבי גורל כספי הציבור".

עוד אמר השופט אורנשטיין בדיון כי "לגבי חדלות הפירעון, אין תשובה ניצחת ולכן מיניתי מומחה ומשקיף מטעם בית המשפט. נקודת האיזון לטעמי תלויה ביכולת של אי.די.בי פיתוח לממש נכסים כך שיובטח התזרים, אחרת לא תוכל לפרוע את התחייבויותיה עד סוף השנה הבאה." הדיון הבא נקבע ל-25 באוגוסט.

אמש (מוצ"ש) שלפו דנקנר ואלשטיין הסכם חדש חדש שנחתם ביניהם, שלפיו יעביר אלשטיין כספים בסך של 75 מיליון דולר באופן מידי לחשבון נאמנות, ובנוסף אי.די.בי תתחייב לגייס עד 1.2 מיליארד שקל ולמכור מחצית מכלל ביטוח תוך חצי שנה. למעשה, מבקשים דנקנר ואלשטיין מהשופט לאפשר להם תקופה של "שקט תעשייתי" על מנת לפעול לחיזוק אי.די.בי פיתוח. אם לא יצליחו במהלך זה, יקבלו מחזיקי האג"ח את רוב מניות החברה.

כבר אתמול פירסמה נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פיתוח, שבראשה עומדות קרן יורק ופסגות. הודעה שמתנגדת להצעת ההסדר החדש. היום מתפרסמת התגובה המלאה שהוגשה לבית המשפט על ידי באי כוחה של הנציגות שמבקשים להוציא מהתיק את ההסכם החדש. בהתייחסות הראשונית ל"הודעה הדחופה" של אי.די.בי אחזקות ובבקשה להוציאה מהתיק, כותבים עורכי הדין כי ההצעה הוגשה ללא תצהיר תומך, וכי "מטרתו של המתווה היא להמשיך ולקנות זמן לבעלי השליטה, וזאת מבלי להעמיד כל בטוחה לקיום המתווה או תמורה ראויה אחרת. במקום לפעול לגייס הון כמתבקש בנסיבות העניין, מציע כעת דנקנר כי בתמורה למתן התחייבויות מצדו לפעול לגיוס הון, ייחתם מתווה שעל פיו גם אם ייכשל גיוס ההון, הוא יבטיח לעצמו חזקה ישירה ומשמעותית בחברה – החזקה שאפילו היום לא קיימת לו".

עורכי הדין של נציגות בעלי האג"ח מוסיפים כי "מדובר בתעלול פיננסי נוסף מבית היוצר של נוחי דנקנר, המוגש (שוב) ערב החלטה חשובה בתיק, ואשר נועד לחלץ את בעלי השליטה מתשלום חובות הקונצרן כולו, תוך השגת השליטה בחברה במחיר נמוך (שאפילו אותו לא ניתנה התחייבות ברורה לשלם).

בבקשה להוציא את הצעת המתווה החדש מהתיק טוענת הנציגות טענות שונות כנגד ההסדר, ובראשן כי ההסדר מהווה אינטרס אישי של דנקנר המזכה אותו בהטבות ברמה האישית, בין היתר על חשבון טובתן של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח, ובוודאי על חשבון האינטרסים הישירים של נושיהן. "הסדר החוב מעמיד את דנקנר בניגוד עניינים מובנה מול שתי החברות שהוא מכהן כיו"ר הדירקטוריון שלהן. לפיכך, על מר דנקנר להימנע מלקחת חלק בדיונים או בהחלטות של אי.די.בי אחזקות ופיתוח בקשר עם גיוס הון, מימוש נכסים או בגיבוש הסדרי חוב מתחרים מצדן", נכתב בבקשה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:69
קומיט וכל טופס במתנה