שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש עיריית חדרה וחשודים נוספים נעצרו בחשד לשוחד, מרמה והלבנת הון

חדשות

ראש עיריית חדרה וחשודים נוספים נעצרו בחשד לשוחד, מרמה והלבנת הון, צילום: צילום: Getty images Israel
ראש עיריית חדרה וחשודים נוספים נעצרו בחשד לשוחד, מרמה והלבנת הון
09/06/2013, עו"ד אנה נודל

חודש לאחר שהפרקליטות סגרה מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד חיים אביטן בחשד למינוי מקורבו לתפקיד בכיר, הוא נעצר הבוקר יחד עם בכירים נוספים בעירייה, קבלנים ויזמים

המשטרה עצרה הבוקר (א') את ראש עיריית חדרה חיים אביטן בחשד לעבירות שוחד ומרמה. לצד אביטן נעצרו 12 חשודים נוספים, בהם אחיו של ראש העיר. למעורבים מיוחסות עבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

המשטרה ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, והבוקר בוצעו חיפושים במשרדי עיריית חדרה, משרדי החברה הכלכלית חדרה, בבתי החשודים ובמשרדיהם. החשודים, בהם בכירים בעירייה, קבלנים ויזמים, יובאו אחרי הצהריים לדיון בהארכת מעצרם. הדיון יתקיים בפני שופט בית משפט השלום בראשון לציון.

לפני כחודש החליטה הפרקליטות לסגור את תיק חקירה נגד חיים אביטן מחוסר ראיות. אביטן היה חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים בעקבות מינוי של מקורבו, יפים רויזמן לתפקיד מנכ"ל החברה לטיפול והשבת מי הביוב באזור נחל חדרה בשנת 2006. החקירה נפתחה לפני כארבע שנים בעקבות דוח של מבקר המדינה. אביטן כיהן באותה עת כיו"ר ועדת המכרזים העירונית ותמך במועמדותו של רויזמן. באותה עת היו בבעלותו 5% ממניות של חברה שהייתה בבעלותו של רויזמן. אביטן נמנע מלדווח על כך ותמך בבחירתו של רויזמן לתפקיד. בשנת 2009 היחידה הארצית לחקירות הונאה העבירה את התיק לפרקליטות והמליצה להעמיד את אביטן לדין. לאחר בחינת הראיות בתיק, החליטה הפרקליטות לסגור אותו מחוסר ראיות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:63
קומיט וכל טופס במתנה