שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת שרים אישרה את הצעת חוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי בישראל

חדשות

ועדת שרים אישרה את הצעת חוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי בישראל, צילום: צילום: istock
ועדת שרים אישרה את הצעת חוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי בישראל
09/06/2013, עו"ד אנה נודל

החוק נועד להבטיח את עצמאותן של החברות המעריכות את מידת הסיכון ואת יכולת החזר החוב של גופים שונים. יו"ר רשות ני"ע: "החוק יסייע בהגנה על ציבור המשקיעים המסתמך על הדירוג ויבטיח דירוג אמין, איכותי ובלתי תלוי"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') טיוטת חוק שגיבשה רשות ניירות ערך בשיתוף עם משרד האוצר ומשרד המשפטים המסדירה את פעילות חברות דירוג האשראי בישראל.

מרבית חברות דירוג עוסקות בעיקר במתן חוות דעת המעריכות את יכולת העמידה של בעל חוב בהתחייבויותיו. באמצעות סולמות דירוג, חברות הדירוג מביעות עמדתן לגבי הסתברות החזר החוב של ישויות שונות ויוצרות בכך כלי תומך השקעה. חברות הדירוג מהוות גורם דומיננטי בהשפעתו על פעילות שוקי ההון בעולם. הדירוגים מעוררים עניין רב בקרב משקיעים ומנפיקים כאחד, ומהווים מרכיב קריטי במהלכי גיוס חוב של תאגידים.

הצעת החוק מגדירה מהו דירוג ומהי חברת דירוג, תוך קביעת אמות מידה מינימאליות לפעילותה של חברת דירוג ולביצוע הדירוג. במסגרת החוק מוצע לקבוע הוראות שונות הנוגעות להבטחת עצמאותן של חברות הדירוג ולהתמודדות עם ניגודי העניינים בפעילותן. החקיקה תגביר את השקיפות לציבור ותקבע סמכויות פיקוח ואכיפה על פעילותן של חברות הדירוג, לרבות סנקציות אזרחיות ומנהליות בגין הפרת ההוראות שייקבעו.

בנוסף ייקבע העיקרון שלפיו רשות ניירות ערך לא תתערב בתוכן הדירוג ובמתודולוגיות שלו, אך תידרש חשיפה של המתודולוגיות והמידע העומדים בבסיס הדירוג בהיקף ובדרך שייקבעו, על מנת שניתן יהיה להעריך את אמינותן ואיכותן.

בשל אופייה הבינלאומי של פעילות חברות הדירוג, הצעת החוק עוצבה בשים לב להסדרים הקיימים והמתהווים בחו"ל. לדברי יו"ר רשות ני"ע, פרופ' שמואל האוזר: "החוק יסייע בהגנה על ציבור המשקיעים המסתמך על הדירוג ויבטיח כי תהליך הדירוג והדירוג עצמו יהיו אמינים, איכותיים ובלתי תלויים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:210
קומיט וכל טופס במתנה