שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מועדון בתל אביב חויב בפיצוי של יותר ממיליון שקל בשל אי מניעת עישון

חדשות

מועדון בתל אביב חויב בפיצוי של יותר ממיליון שקל בשל אי מניעת עישון , צילום: צילום: תומש שיניסקי
מועדון בתל אביב חויב בפיצוי של יותר ממיליון שקל בשל אי מניעת עישון
09/06/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש המחוזי חייב את המועדון התל אביבי בלה שלומקינס לשלם לאגודה למלחמה בסרטן 90 אלף שקל במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדו. המועדון ערער וסכום הפיצוי עלה ל-1.1 מיליון שקל

המועדון התל אביבי "בלה שלומקינס" ישלם פיצוי של כ-1.1 מיליון שקל לאגודה למלחמה בסרטן במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדו. התביעה הוגשה על ידי שלושה צעירים שבילו במועדון בגין אי-אכיפת איסור העישון במקום.

לטענת התובעים, הם התלוננו בפני המלצרית על כך שהעישון מתאפשר בכל מקום במועדון בניגוד לחוק. בתגובה נאמר להם "נכון, אז תעשו מה שאתם רוצים".

הבקשה לאישור התביעה הייצוגית הוגשה בשנת 2008 לבית המשפט המחוזי מרכז, וסכום התביעה הועמד על כ-8 מיליון שקל. בעלי המועדון טענו כי העניין אינו מצדיק תביעה ייצוגית שכן מדובר בקבוצת לקוחות קטנה יחסית.

השופטת מיכל נד"ב קיבלה את התביעה וחייבה את המועדון בפיצוי של 90 אלף שקל לטובת האגודה למלחמה בסרטן, גמול של 15 אלף שקל לתובעים ושכר טרחה של 45 אלף שקל לעורך דינם.

שני הצדדים ערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון. במהלך הדיונים בפני השופטים מרים נאור, ניל המדל וצבי זילברטל הגיעו הצדדים להסדר שלפיו סכום הפיצוי יעלה לכ-1.1 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:105
קומיט וכל טופס במתנה