שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דיון סוער בעניין אי.די.בי – המשקיף עו"ד חגי אולמן: "התנהלות הצדדים סוריאליסטית"

חדשות

דיון סוער בעניין אי.די.בי – המשקיף עו"ד חגי אולמן: "התנהלות הצדדים סוריאליסטית", צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
דיון סוער בעניין אי.די.בי – המשקיף עו"ד חגי אולמן: "התנהלות הצדדים סוריאליסטית"
06/06/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש דן בבקשת בעלי האג"ח לכפות תוכנית הבראה על החברה. עו"ד צור לביא: "ההליך כולל זיווג של צדקנות ותאוות בצע". השופט אורנשטיין: "אם אי.די.בי. לא תמכור את כלל ביטוח היא תהיה חדלת פירעון"

הבוקר התקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון סוער נוסף בבקשת נציגות מחזיקי איגרות החוב באי.די.בי פיתוח לכפות תוכנית הבראה על החברה. עו"ד צור לביא שמייצג את אי.די.בי אמר בדיון כי "ההליך הזה כולל זיווג של צדקנות ותאוות בצע שמן הראוי לקבור אותו היום ועכשיו. התפיסה שכאשר חברה נקלעת לקשיים ימונה לה עוזר היא בלתי אפשרית. הלכה כזו תתפשט לתיקים אחרים – כל פעם שתאגיד ימעד ימונה מישהו שישגיח עליו".

עו"ד לביא ציין שלאי.די.בי יש נכסים סחירים וכסף בקופה ושהיא לא חדלת פירעון. לביא התייחס גם ללחץ שמפעילים מחזיקי האג"ח למכירה דחופה של כלל ביטוח: "הם רוכבים לי על הגב ושואלים למה אני לא רץ. אז למה לא לתת לי שקט, שיחכו עד אוקטובר, מה יקרה? איזה מהלכים אנחנו יכולים לעשות כאן? לקחת את המניות של כלל ביטוח ולפזר בהליקופטר?". השופט איתן אורנשטיין הגיב לדברים ואמר "אנחנו לא חבר מושבעים, תשתמש במילים פחות מתלהמות".

השופט אורנשטיין ציין כי "אם תוך חודשים ספורים החברה לא תצליח למכור את האחזקות בכלל ביטוח יש עילה לחוסר סולבנטיות, ולכן יש סייגים שצריך לתת עליהם את הדעת בחוות הדעת של המומחה. יש זנב של חובות של חצי מיליארד שקל. זה 4% חובות וזה לא מעט. זה לא 'קליר קאט'. אני לא משוכנע שצריך לשלוח את החברה לאשפוז". 

בחודש אפריל הגישו חברות הנאמנות הרמטיק ושטראוס לזר, המייצגות את מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פיתוח הגישו, ליישום תוכנית הבראה לחברה. החברות מייצגות את מחזיקי איגרות החוב של החברה מסדרות ז', ט' ו-י' אשר החוב כלפיהם עומד על כ-3.7 מיליארד שקל. הנציגויות הציעו להמיר את רוב החוב כלפיהם בהון המניות של החברה, כך שנושי החברה יהפכו לבעליה. באי.די.בי טוענים כי בקשתן של הנציגויות היא ניסיון להשתלט על נכסי החברה.

גם הבנקים הנושים מתנגדים להצעה של נציגי האג"ח. במהלך הדיון היום אמר עו"ד פיני רובין, המייצג את בנק הפועלים, שהבנקים יציעו הסדר משלהם. לדבריו, "ניתן לשפר את כושר הפירעון של החברה. היא בת פירעון כרגע ואני רוצה לעזור לחברה לעזור לבנק, כך שהיא תחזיר את החוב בפריסה". עו"ד רובין הבהיר בדיון כי "העמדה של הבנקים היא אחראית, פשוטה ונותנת תמורה הולמת במישור ההוני. אנחנו נבקש פיצוי על פריסת החוב. אני חושב שהצעת מחזיקי האג"ח נועדה לכישלון חרוץ מבחינה משפטית ופיננסית".

כנגד ההצעה של נציגויות האג"ח, מציע נוחי דנקנר הסדר חוב בעזרת ההשקעה של איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין. לפי הצעה זו, אלשטיין ישקיע כ-75 מיליון דולר ישירות באי.די.בי אחזקות, בתנאי שהחברה תגיע להסדר חוב. מדובר בתספורת של כ-50%.

במהלך הדיון היום אמר עו"ד חגי אולמן, המשקיף שמונה לחברת אי.די.בי, כי המשטר התאגידי באי.די.בי פגום וניהול החברה הצנטרליסטי יוצר קושי ובעייתיות בין קומות שונות בקבוצה. לדבריו, "החברה נגררת להסדרים המוצעים על ידי מחזיקי אג"ח או בנקים. היא לא יוזמת פתרונות אלא נגררת ולא עושה מהלכים פרקטיים שהייתה צריכה לעשות כדי להגיע לפתרון". עו"ד אולמן מתח ביקורת על כל הצדדים ואמר שההידברות "אינה ישירה והיא סוריאליסטית. לא ייתכן שהחברה לא תשב עם נושיה באותו חדר מחשש שזה יוגדר הסדר". 

 

כתבות נוספות בנושא:

התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר החוב באי.די.בי: "החוסכים מקבלים מעט מדי"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:82
קומיט וכל טופס במתנה