שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בקריאה טרומית: שכר טרחת עו"ד ברכישת דירה יוגבל ל-5,000 שקל

חדשות

אושר בקריאה טרומית: שכר טרחת עו"ד ברכישת דירה יוגבל ל-5,000 שקל , צילום: צילום: Getty images Israel
אושר בקריאה טרומית: שכר טרחת עו"ד ברכישת דירה יוגבל ל-5,000 שקל
06/06/2013, עו"ד אנה נודל

לפי הצעת החוק שאושרה אתמול, מוכר הדירה יוכל לגבות שכ"ט עו"ד בשיעור שלא יעלה על 1/2% ממחיר הנכס ועד 5,000 שקל. ח"כ מאיר שטרית: חברות קבלניות גובות כיום מהרוכשים סכומי עתק ללא הצדקה"

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') בקריאה טרומית הצעת חוק להגבלת שכר טרחת עורך דין שנגבה מרוכש דירה. לפי הצעת החוק מוכר הדירה יוכל לגבות מהקונה שכר טרחת עורך דין בשיעור שלא יעלה על חצי אחוז ממחיר הדירה ועד סך של 5,000 שקלים.

לדברי יזם הצעת החוק, חבר הכנסת מאיר שטרית ממפלגת התנועה, "חברות קבלניות גובות כיום סכומי עתק מרוכשי דירות עבור שירותים משפטיים כביכול, בגין רישום עסקת מכירת הדירה. חברת הבנייה משתמשת למעשה בגביית הסכומים האמורים במהלך מכירת הדירות ככלי לתשלום עבור כל השירותים המשפטיים שהם מקבלים, על חשבון רוכשי הדירות". לדבריו, כיום החברות גובות מהרוכשים בין 1.5% ל-2.55 ממחיר הדירה בעבור שירותים אלה, והוצאה זו יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

שטרית סבור כי "לגבייה זו אין כל הצדקה עניינית והיא מהווה נטל נוסף על רוכש הדירה, בנוסף למסים המוטלים עליו". שטרית מציין כי התשלום אמנם נגבה מהקונה, אך עורך הדין מייצג את הקבלן או את חברת הבנייה ולא את הרוכש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה