שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עורכי הדין תגיש תלונה נגד השופט ישעיה שאמר "יש בנות שנהנות מאונס"

חדשות

לשכת עורכי הדין תגיש תלונה נגד השופט ישעיה שאמר "יש בנות שנהנות מאונס", צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
לשכת עורכי הדין תגיש תלונה נגד השופט ישעיה שאמר "יש בנות שנהנות מאונס"
05/06/2013, ליאור שדמי שפיצר

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה דורשת להדיח את השופט בעקבות הדברים שאמר במהלך דיון על אונס צעירה בגיל 13 על ידי ארבעה פלסטינים. ח"כ אורלי לוי אבקסיס: מתירים את דמן של נפגעות תקיפה מינית"

התבטאות חריגה של שופט במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב מסעירה את מערכת המשפט. במהלך דיון בבקשתה של צעירה שנאנסה בגיל 13 על ידי ארבעה פלסטינים להכיר באונס כפעולת איבה, אמר שלשום השופט בדימוס נסים ישעיה, שעמד בראש הרכב השופטים, כי "יש בנות שנהנות מאונס".

את הפרשה חשפה כתבת גלי צה"ל הדס שטייף. לדברי עורכת הדין שנכחה בדיון, רוני סדובניק, "תוך כדי להט הדיון השופט פתאום אמר בקול רם לאזני הנוכחים: 'יש בנות שנהנות מאונס'. השתרר שקט באולם. גם החברים להרכב שם שתקו לכמה דקות. הוא אפילו לא הבין מה הוא אמר. הוא לא הבין למה כולם שותקים".

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "בלהט הדיון נאמרו דברים ברוח זו. וכי לא היתה בהם כוונה לפגוע או לזלזל חלילה בנפגעות מעשה אונס. השופט מתנצל על הדברים. הנהלת בתי המשפט תבחן את המקרה והשופט בדימוס יזומן לבירור בימים הקרובים".

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי, המכהן גם כיו"ר הצוות להעצמת נשים בלשכה, הגיב על הפרשה ואמר כי "על פניו הדברים נשמעים חמורים. אם האמירות המוזכרות אכן נאמרו, הרי שמדובר בהתבטאויות אומללות שמוטב שלא היו מועלות על דל שפתיו של איש, לא כל שכן בידי שופט במדינת ישראל. בכוונתנו להגיש תלונה נגד השופט, ואנו מצפים כי הנהלת בתי המשפט תתייחס למקרה במלוא חומרת הדין".

"לא ייתכן ששופט שזוהי תפיסתו ישב בדין אפילו שעה אחת נוספת", אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ ד"ר עליזה לביא. "מטרידה לא פחות תגובת הנהלת בית המשפט, שמצאה לנכון לומר לכתבת גלי צה"ל 'כי לא היתה בדברים כוונה לפגוע או לזלזל חלילה בנפגעות מעשה אונס'. הנקודה איננה אם הייתה לו כוונה לפגוע אלא איך ייתכן שזוהי תפיסתו של שופט. אנו מדברים כבר שנים על חינוך והסברה, ואז נחשפים להתבטאות מסמרת שיער דווקא מפיו של שופט מחוזי שאמור לקבוע נורמות התנהגות. אני קוראת לשרת המשפטים להדיח את השופט מיד, ולחייב את כל השופטים בישראל לעבור הכשרה בנושא תקיפות מיניות, הכשרה שהנהלת בתי המשפט מסרבת כבר שנים לחייב בה את השופטים".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, אמרה כי ההתבטאות של השופט ישעיה היא "דברי הסתה חמורים שעלולים לשמש תוקפים ועברייני מין במעשיהם. הזילות שבה שופט מתבטא בצורה מזעזעת שכזאת מבזה את בית המשפט". לדברי ח"כ לוי-אבקסיס, "אנו שומעים לא פעם ולא פעמיים התבטאויות מביכות של דמויות מפתח ואנשים נושאי תפקיד ציבורי, אך הפעם נדמה כי כלו כל הקיצים. אנשים האמורים להיות מונעים מאובייקטיביות מתירים את דמן של נפגעות תקיפה מינית, אשר חוות טראומה נוספת. האמירה חמורה שבעתיים כאשר מדובר בילדים בסיכון אשר חוו טראומה וכעת צריכים להתמודד עם טראומה נוספת במקום שאמון על עשיית הצדק עמם והשארת סבלם מאחוריהם".

לוי-אבקסיס ביקשה מהלשכה המשפטית בכנסת לבדוק את האפשרות לקביעת תקנות הנוגעות להכשרת שופטים ודרכי טיפול בבני נוער וילדים בסיכון. תקנה כזו תחייב שופטים בהנחיות והדרכה בבואם לדון במקרים של ילדים בסיכון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:66
קומיט וכל טופס במתנה