שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד הבורסה: גבתה בניגוד לחוק עמלות בסך של 650 מיליון שקל

חדשות

בקשה לייצוגית נגד הבורסה: גבתה בניגוד לחוק עמלות בסך של 650 מיליון שקל , צילום: צילום: זאב זמיר
בקשה לייצוגית נגד הבורסה: גבתה בניגוד לחוק עמלות בסך של 650 מיליון שקל
04/06/2013, עו"ד אנה נודל

לטענת התובע, העברת סמכות קביעת העמלות מהתקנון לדירקטוריון הבורסה מנוגדת לחוק ומאפשרת לה לעקוף את ההכרח החוקי באישור שר האוצר וועדת הכספים לתשלומים שנגבו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הבורסה לניירות ערך הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת המבקש, ערן פטר, בשנים האחרונות גבתה הבורסה בניגוד לחוק עמלות ותשלומים אחרים בסך של כ-650 מיליון שקל.

בבקשה נכתב כי תקנון הבורסה כולל הוראות חסרות תוקף אשר "נוסחו באופן שנועד לאפשר לבורסה לעקוף את ההכרח החוקי באישור שר האוצר וועדת הכספים להוראות התקנון, ולרוקן את סעיפי חוק ניירות ערך מתוכנם בהקשר זה".

לטענת המבקש, תקנון הבורסה מעניק לדירקטוריון שלה את סמכות קביעת העמלות, ללא צורך באישור מנהלי ופרלמנטרי. המבקש טוען באמצעות משרד עורכי הדין נחושתן, ספרן, שרף, יפה ושות' כי "בכך שהבורסה העבירה הוראות שהיו צריכות להיות על פי חוק כלולות בתקנונה להנחיות שאותן קל לשנות, בלי פיקוח ציבורי כפי שקבע המחוקק, היא יצרה מצב שבו גביית כל העמלות והתשלומים האחרים על ידה היא בלתי חוקית". המבקש מציין כי בית המשפט העליון פסל בעבר הוראות של תקנון הבורסה בעניין דומה.

פטר מבקש מבית המשפט לחייב את הבורסה להשיב את העמלות שנגבו שלא כדין בניכוי ההוצאות הכרוכות במתן השירות שניתן על ידה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:190
קומיט וכל טופס במתנה