שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצעת חוק מרחיבה את הסיוע לניצולי שואה: יקבלו סיוע משפטי ללא מבחן כלכלי

חדשות

הצעת חוק מרחיבה את הסיוע לניצולי שואה: יקבלו סיוע משפטי ללא מבחן כלכלי, צילום: צילום:  Getty images Israel
הצעת חוק מרחיבה את הסיוע לניצולי שואה: יקבלו סיוע משפטי ללא מבחן כלכלי
03/06/2013, עו"ד אנה נודל

ניצולי השואה יקבלו ייעוץ משפטי ראשוני וסיוע בהכנת הבקשה לקבלת התגמול, במטרה להביא למיצוי מרבי של זכויותיהם. לצורך יישום החוק מבקשים במשרד המשפטים תוספת תקנים עבור לשכת הסיוע המשפטי

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק ממשלתית המרחיבה את הסיוע המשפטי הניתן לניצולי השואה במיצוי זכויותיהם. תיקון החוק המוצע הינו תוצר של מהלך משותף של לשכת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים והרשות לזכויות ניצולי השואה. במשרד המשפטים מסבירים כי מטרת המהלך היא להביא למיצוי מרבי של זכויות ניצולי השואה, וזאת באמצעות מתן סיוע משפטי לניצולים, ללא מבחן כלכלי.

במתווה החוק הקיים ניתן סיוע משפטי לניצולי שואה בהתאם למבחני סף, בהם מבחן הסיכוי המשפטי, סוג ההליך לפי רשימת התחומים שנקבעו בתקנות ומבחן כלכלי (הכנסה ורכוש).

על מנת לסייע לניצולי השואה למצות את זכויותיהם, מוצע לתקן את חוק הסיוע המשפטי כך שניצולי השואה יזכו לשירות משפטי ללא מבחן כלכלי.

על פי המתווה המוצע, ניצולי השואה יקבלו ייעוץ משפטי ראשוני וסיוע בהכנת הבקשה לקבלת התגמול. סיוע זה יינתן באמצעות עורכי דין חיצוניים אשר יספקו את השירות במסגרת מנגנון של מיקור חוץ במשרדי הרשות לזכויות ניצולי השואה ובתיאום עמה לעניין הלוגיסטי. הייעוץ יכלול את בדיקת הסיכוי המשפטי, מתן הכוונה מקצועית בדבר הזכויות שלהן עשוי להיות זכאי ניצול השואה, וכן סיוע בהגשת הבקשה לרשות.

כמו כן נקבע כי ניצולי שואה שיקבלו החלטת דחייה מהרשות – חלקית או מלאה – יהיו זכאים לפנות ללשכה לסיוע משפטי לשם קבלת ייצוג בהגשת ערר על החלטת הרשות, בכפוף להערכת הסיכוי המשפטי, ואם הערר נדחה – בהגשת ערעור לבית המשפט המחוזי, ובמקרה צורך בהגשת בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. הייצוג בהליכים אלו יכלול עריכת מסמכים משפטיים, ייצוג לפני ערכאות משפטיות ותשלום ההוצאות הכרוכות במתן השירות.

משרד המשפטים מבקש תוספת בסך של 2.5 מיליון שקל בשנה לטובת יישום החוק ותוספת של חמישה תקנים למשרד המשפטים עבור לשכת הסיוע המשפטי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:221
קומיט וכל טופס במתנה