שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתבי אישום נגד ליברטי ריזרב בפרשת הלבנת הכספים הגדולה בתולדות ארה"ב

חדשות

כתבי אישום נגד ליברטי ריזרב בפרשת הלבנת הכספים הגדולה בתולדות ארה"ב, צילום: צילום: istock
כתבי אישום נגד ליברטי ריזרב בפרשת הלבנת הכספים הגדולה בתולדות ארה"ב
29/05/2013, עו"ד אנה נודל

שבעה מפעילי המטבע הדיגיטלי ליברטי רזרב מואשמים בקשירת קשר להלבנת כספים בהיקף של יותר מ-6 מיליארד דולר שמקורם בפעילות עבריינית ובסיוע לסחר בסמים ולביצוע הונאות בכרטיסי אשראי

התביעה הכללית בארצות הברית הגישה כתבי אישום נגד שבעה מפעילי המטבע הדיגיטלי ליברטי רזרב, אשר מואשמים בקשירת קשר להלבנת כספים בהיקף של יותר מ-6 מיליארד דולר, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. לפי הערכת התובע הכללי של מנהטן, מדובר בפרשת הלבנת הכספים הגדולה בתולדות ארה"ב.

ליברטי רזרב, שהוקם ב-2006 והופעל מקוסטה ריקה, הציע ללקוחות להמיר דולרים ויורו למטבע הדיגיטלי ולבצע העברת כספים באמצעותו תמורת עמלה של 0.01 דולר עד 2.99 דולר. במהלך שבע השנים האחרונות בוצעו באמצעותו כ-55 מיליון פעולות פיננסיות והמטבעות הדיגיטליים שהפעילה החברה היו מנפוצים בעולם.

לטענת התביעה האמריקאית, המיזם נועד לסייע בהעברת כספים שמקורם בפעילות עבריינית. בכתב האישום נכתב כי ליברטי רזרב התבססה על מודל עסקי פלילי והפכה למרכז הפיננסי של עולם הפשע המקוון. כמו כן נטען כי המיזם סייע בביצוע הונאות בכרטיסי אשראי, גניבת זהויות, סחר בסמים, הונאות בשוק ההון ועוד.

רשויות החוק של ארה"ב וקוסטה ריקה עצרו את פעילות המטבע וסגרו את האתר.   

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה