שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה נגד קרן פנסיה: הדרישה לוויתור גורף על סודיות רפואית מנוגדת לחוק

חדשות

תביעה נגד קרן פנסיה: הדרישה לוויתור גורף על  סודיות רפואית מנוגדת לחוק, צילום: צילום: istock
תביעה נגד קרן פנסיה: הדרישה לוויתור גורף על סודיות רפואית מנוגדת לחוק
28/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

לטענת התובע, סירובה של מגדל מקפת לבדוק את תביעתו לפנסיית נכות, המוגבלת לפגיעה ברגל וביד, עד לחשיפת כל המידע הרפואי בעניינו מפר את זכותו לפרטיות ולכבוד ומנוגד לחוק זכויות החולה

מבוטח בקרן הפנסיה מגדל מקפת נפצע בתאונה ועבר ניתוח בברך. בעקבות פציעתו הוא סבל מפגיעה בתפקוד, התקשה לדרוך על רגלו ולהרים משאות ונדרש להימנע מעמידה ממושכת. המבוטח, שעבד כשף וסבל גם מפגיעה קודמת בידו, נאלץ להפסיק את עבודתו לתקופה ארוכה ולכן פנה לקרן הפנסיה בבקשה לקבל פיצוי בגין אובדן השתכרות ושחרור כספי התגמולים והפיצויים. בתגובה הוא נדרש לחתום על כתב ויתור כולל על סודיות רפואית, אשר בלעדיו מסרבת קרן הפנסיה לבדוק את תביעתו.

בתביעה שהגיש נגד קרן הפנסיה, באמצעות עו"ד אלכסנדר ספינרד, טען התובע כי הניסיון לכפות עליו לוותר באופן גורף על הסודיות הרפואית, בשל תביעה לפנסיית נכות המוגבלת לפגיעה ברגל וביד, מפר את זכותו לפרטיות ולכבוד ומנוגד לחוק זכויות החולה. לטענתו, תקנות הקרן מפרשות את המונח "כתב ויתור" באופן רחב המאפשר לה לקבל את כל המידע הרפואי על המבוטח, גם אם זה אינו נחוץ כלל להכרה בפגיעה נשוא התביעה לפנסיית נכות. פרשנות זו, לטענת התובע, אינה מוסרית ומנוגדת לתקנת הציבור.

עוד טען התובע כי התנהלותה של קרן הפנסיה, המסרבת לבדוק את תביעתו ללא ויתור גורף על סודיות רפואית, מהווה הפרת של חובת הנאמנות וחובת תום הלב שהיא חבה כלפיו כחבר בקרן.

התובע מבקש מבית המשפט להצהיר כי אין להתנות את הגשת התביעה לפנסיית נכות בחתימה על כתב ויתור על סודיות רפואית, אלא יש להסתפק בגרסה מצומצמת של הוויתור, המגבילה אותו רק לליקויים האורתופדיים שבגינם הוא תובע.

התובע ציין כי הוא נפגע עד עמקי נשמתו מהתנהגות קרן הפנסיה וממש נבהל מהאפשרות שכל המידע הרפואי אודותיו ייחשף רק בשל תביעתו לפנסיית נכות. על כן, הוא מבקש לחייב את מגדל מקפת בפיצוי של 20 אלף שקל בגין הנזק הלא ממוני שנגרם לו בהתנהלותה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:42
קומיט וכל טופס במתנה