שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה תביעת פיצויים נגד ערוץ 10 להפרת זכות יוצרים בתמונה של יפה ירקוני

חדשות

נדחתה תביעת פיצויים נגד ערוץ 10 להפרת זכות יוצרים בתמונה של יפה ירקוני , צילום: צילום: דוד רובינגר, לע"מ
נדחתה תביעת פיצויים נגד ערוץ 10 להפרת זכות יוצרים בתמונה של יפה ירקוני
28/05/2013, עו"ד אנה נודל

בנו של הצלם אוסקר טאובר, שצילם את הזמרת מופיעה מול חיילי צה"ל במהלך מלחמת ההתשה, טען כי ערוץ 10 שידר תמונה שצולמה על ידי אביו. ביהמ"ש: "הזכויות בתמונה היו שייכות לירקוני"

בית משפט השלום בחיפה דחה תביעת פיצויים שהגיש נגד ערוץ 10 יוסף תבור, בנו של הצלם אוסקר טאובר ז"ל. לטענת תבור, הערוץ הפר זכויות יוצרים כאשר שידר תמונה של הזמרת יפה ירקוני ז"ל שצולמה על ידי אביו.

בסוף שנות השישים, במהלך מלחמת ההתשה צילם טאובר תמונות סטילס של הזמרת עם חיילי צה"ל בעת סיור שערכה במשלטים בתעלת סואץ ובאיסמעיליה. התמונה שודרה בערוץ בדצמבר 2010. התמונה המקורית נמסרה לזמרת ירקוני ונמצאה ברשותה במשך שנים רבות. בנוסף תלתה הזמרת ירקוני על קיר חדר העבודה בביתה העתק מקורי מוגדל של התמונה.

התובע טען כי פרסום התמונה מהווה הפרת זכות יוצרים, עשיית עושר ולא במשפט, גניבת עין, פגיעה במוניטין ורשלנות. נציגי ערוץ 10 טענו כי זכויות היוצרים לתמונה שייכות לירקוני  וכי בתה התירה להם לעשות שימוש בתמונה.

השופטת מעין צור קבעה כי "התובע לא היה מעורב בעבודתו של אביו, הוא אינו יודע מה עשה אביו בכל אחת מהתמונות שצילם ואינו יודע באיזה מבין התמונות שצילם העביר אביו את זכויות היוצרים לאחרים ובאיזה אופן. לעומת זאת, הנתבעת הביאה מספר עדויות וראיות שמהן עולות נסיבות התומכות בטענתה כי הבעלות בזכות היוצרים בתמונה המקורית הייתה ברשותה של הזמרת ירקוני". בית המשפט דחה את התביעה וחייב את התובע בהוצאות בסך 20 אלף שקל.

 

(ת"א 45422-05-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה