שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שלוש שנות מאסר לבעלי קבוצת צרפתי שהעלים מס והתחזה לחולה נפש במשפט

חדשות

שלוש שנות מאסר לבעלי קבוצת צרפתי שהעלים מס והתחזה לחולה נפש במשפט, צילום: צילום: istock
שלוש שנות מאסר לבעלי קבוצת צרפתי שהעלים מס והתחזה לחולה נפש במשפט
26/05/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש הרשיע את יצחק צרפתי בהפצה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בין החברות שבבעלותו בהיקף של 16 מיליון שקל, ודחה את טענותיו כי הוא סובל ממחלת נפש המונעת ממנו להבחין בין טוב לרע

בית משפט השלום ברחובות הרשיע את יצחק צרפתי מראשון לציון, בעליה ומנהליה של קבוצת צרפתי, בביצוע עבירות על חוק מע"מ בהיקף של כ-16 מיליון שקל. השופטת לבנה צבר גזרה עליו שלוש שנים וארבעה חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 300 אלף שקל.  

כתב האישום החמור נגד צרפתי ונגד ארבע חברות שהיו בניהולו ובשליטתו הוגש בשנת 2007 על ידי המחלקה המשפטית של מע"מ מרכז ותיקים מיוחדים ברשות המסים, בעקבות חקירה של משרד חקירות מע"מ תל אביב.

כתב האישום מגולל מסכת שלמה של פעולות רמיה ותחבולה שנעשו על ידי הנאשמים במטרה להתחמק מתשלום מס של יותר מ-3 מיליון שקל, תוך הפצת חשבוניות מס פיקטיביות וקיזוזן בהיקף של כ-16 מיליון שקל.

במסגרת ניהול הליך ההוכחות טען צרפתי כי אינו מסוגל לנהל את ההליך, שכן לטענתו הוא חולה במחלת נפש שאינה מאפשרת לו הבנת ההליך המתנהל נגדו. במהלך הדיונים בבית המשפט הציגה המחלקה לתיקים מיוחדים ראיות המוכיחות כי לא זו בלבד שהנאשם אינו סובל ממחלה המונעת ממנו להבחין בין טוב לרע, אלא שהוא המשיך לנהל את עסקיו ומתנהל כאדם נורמטיבי לחלוטין.

בית המשפט קבע כי מדובר בנאשם מתחזה, שהגה במוחו דמות בשם "קובי החשב" על מנת להתחמק מנושיו וכן המשיך בדרכו המתחמקת והתחזה לחולה נפש במהלך ההליך המשפטי.

בגזר הדין הדגישה השופטת צבר כי "הנסיבות שבהן בוצעו העבירות על ידי הנאשם הן נסיבות חמורות של הקמת חברות בזו אחר זו, הוצאת חשבוניות פיקטיביות מחברה אחת לרעותה וניכויין כתשומות, ומינוי מנהלי קש בניסיון כושל להסתתר מאחוריהם, כאשר לכך נלוותה ההתחזות של הנאשם לאדם אחר, שמטרתה הייתה לגרום לסובבים אותו – ובסופו של דבר גם לבית המשפט, לסבור שהוא לוקה בנפשו, אינו אחראי למעשיו ואינו כשיר לעמוד לדין. גם בנסיבות אלה יש להתחשב כמובן לחומרה".

 

(ת"פ 1532-07)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:118
קומיט וכל טופס במתנה