שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בכנסת: משרד הכלכלה יקים מאגר מידע להשוואת מחירים ברשתות השיווק

חדשות

אושר בכנסת: משרד הכלכלה יקים מאגר מידע להשוואת מחירים ברשתות השיווק, צילום: צילום: Getty images Israel
אושר בכנסת: משרד הכלכלה יקים מאגר מידע להשוואת מחירים ברשתות השיווק
22/05/2013, עו"ד אנה נודל

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק להקמת בסיס נתונים של כל מחירי המוצרים ברשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק: "גם אחרי המחאה החברתית של קיץ 2011, לצרכן הישראלי אין זכויות בסיסיות"

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת מאגר מידע לעניין מחירי מוצרים ברשתות שיווק, שהגיש חבר הכנסת נחמן שי ממפלגת העבודה.

ההצעה נועדה להקים במשרד הכלכלה, לשעבר משרד התמ"ת, בסיס נתונים של כל מחירי המוצרים ברשתות המזון, הקוסמטיקה והדלק, שיעודכן באופן רציף ועל בסיסו ניתן יהיה לפתח אפליקציות או אתרים שייעבדו את הנתונים בהתאם לדרישות המשתמש.

ההסדר המוצע יחול על רשתות שיווק שלהן מספר סניפים כפי שיקבע שר הכלכלה, באזורים שונים בארץ, אך כל רשת או עסק שמוכרים את אותם המוצרים יוכלו לבקש להיכלל במאגר גם אם אינם חייבים בכך.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "למרות כל החידושים הטכנולוגיים ואחרי המחאה החברתית-צרכנית של קיץ 2011, גם היום, השקיפות ויכולת השוואת מחירי המוצרים העומדות בפני הצרכן הישראלי מפגרות הרבה אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות וזכויות צרכניות בסיסיות, כגון הזכות למידע מלא, עדכני ורלוונטי על מחירי המוצרים ברשתות השונות – אינן קיימות.

"הצרכן הישראלי אינו יכול לבצע השוואת מחירים אמיתית בין מחירי מוצרים זהים הנמכרים ברשתות שונות, ודאי שלא בזמן נתון, הן בשל המרחקים בין נקודות המכירה השונות והן בשל גובה הרכישה הממוצעת שאינו מצדיק טרחה זו. ההשוואה היחידה העומדת בפני הצרכן היא בין המוצרים המתחרים על אותו המדף. כלומר, בין מותג אחד לאחר. אין ביכולתו להשוות מחירים בין אותו מוצר ברשתות שיווק שונות, ואף לא בין סניפים שונים של אותה רשת שיווק. ההשוואה הקיימת כיום מצמצמת את התחרות, וזאת מבלי להרחיב על מניפולציות סידור המדפים, תופעה שיש בה פגיעה משמעותית מבחינה צרכנית תחרותית".

33 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להכרעה באיזו ועדה היא תוכן לקריאה ראשונה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:208
קומיט וכל טופס במתנה