שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הלל צ'רני: "אין שוחד בהולילנד. לשמואל דכנר אני מאחל את כל הרע בעולם"

חדשות

הלל צ'רני: "אין שוחד בהולילנד. לשמואל דכנר אני מאחל את כל הרע בעולם", צילום: צילום: Adiel lo
הלל צ'רני: "אין שוחד בהולילנד. לשמואל דכנר אני מאחל את כל הרע בעולם"
19/05/2013, עו"ד אנה נודל

פרשת ההגנה במשפט הולילנד נפתחה הבוקר בעדותו של יזם הפרויקט המואשם במתן שוחד: "קשה לי לדבר על שמואל דכנר המנוח. מה שהוא עשה לאנשים בחמש השנים האחרונות בחייו הוא בלתי נסלח"

הבוקר נפתחה בבית המשפט המחוזי בתל אביב פרשת ההגנה במשפט הולילנד בעדותו של יזם פרויקט הולילנד הלל צ'רני, המואשם במתן שוחד. חלק גדול מהאישומים מתבסס על עדותו של שמואל דכנר, עד המדינה בתיק, שהיה עוזרו של צ'רני. "קשה לי לדבר היום על שמואל דכנר המנוח, אבל אני מאחל לו את כל הרע גם בעולם הזה וגם בעולם הבא. מה שהוא עשה לאנשים בחמש השנים האחרונות של חייו הוא בלתי נסלח", אמר צ'רני. 

מתחם הולילנד הוקם בדרום ירושלים, מול שכונת מלחה, במקום מלון קטן של 100 חדרים. במהלך עשור קודמו ארבע תוכניות תכנון ובניה שהפכו את המתחם לשכונת מגורים של מעל אלף יחידות. לפי כתב האישום, היזמים נתנו שוחד וטובות הנאה לעובדי ציבור ומקורביהם במטרה לקדם את הפרויקט.

במהלך השנים הוגשו מאות התנגדויות לוועדת התכנון והבנייה. ההתנגדויות נדחו והפרויקט זכה לקידום מהיר מבחינת לוח הזמנים, שינויים בייעוד הקרקע, הגדלה משמעותית באחוזי הבנייה והפחתת תשלומי המס.

במהלך עדותו בבית המשפט היום אמר צ'רני כי "אין שוחד בהולילנד, ודאי שלא בקרב הנאשמים, וגם דכנר לא שילם שוחד". צ'רני ציין כי הגורם המרכזי שמעכב את הבנייה בישראל הוא מנהל מקרקעי ישראל. פרויקט הולילנד הוקם על קרקע פרטית שלא מנוהלת על ידי המנהל, ולכן לטענתו, ניתן היה לקדם אותו במהירות.

בכתב האישום נטען כי יזמי הפרויקט נתנו שוחד לראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לפוליאנסקי באמצעות תרומה לארגון יד שרה שאותו הקים. בתגובה לאישום אמר צ'רני כי בשנים 1994-2008 משפחתו תרמה 45-50 מיליון שקל לארגונים שונים בישראל. "אם מתוך זה חטאתי ונתתי 2 מיליון שקל ליד שרה – אני מתנצל", אמר צ'רני.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:235
קומיט וכל טופס במתנה