שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 25.5 שנות מאסר לחוטף אשת העסקים הירושלמית תמורת כופר של 3.5 מיליון דולר

חדשות

25.5 שנות מאסר לחוטף אשת העסקים הירושלמית תמורת כופר של 3.5 מיליון דולר, צילום: צילום: istock
25.5 שנות מאסר לחוטף אשת העסקים הירושלמית תמורת כופר של 3.5 מיליון דולר
14/05/2013, עו"ד אנה נודל

מיכאל יארוסלבסקי שהורשע בחטיפה לשם סחיטה ובכליאת שווא חטף את אשת העסקים ואת עוזרת הבית שלה מדירתה וכלא אותן בדירה בפתח תקווה עד להעברת הכספים לחשבונו שבבולגריה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (ב') 25.5 שנות מאסר על מיכאל יארוסלבסקי ושבע שנות מאסר על מקסים גורביץ. השניים היו מעורבים באפריל 2010 בחטיפת אשת העסקים הירושלמית א' מ' מדירתה. יארוסלבסקי ושני שותפים נוספים לפשע נכנסו לביתה של א' מ' מצוידים באקדחים, חטפו אותה יחד עם העוזרת וכלאו אותה בדירה בפתח תקווה. החטופה נדרשה לתת הוראה למנהל החשבונות שלה להעביר כופר של 3.5 מיליון דולר לחשבון של יארוסלבסקי בבולגריה. לאחר ביצוע התשלום האמור החוטפים הסיעו אותה ואת העוזרת חזרה לביתה ונעצרו על ידי המשטרה. 

השופטים שרה דותן, דפנה אבניאלי ושאול שוחט הרשיעו את גורביץ בקשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם סחיטה, סחיטה באיומים וכליאת שווא. בית המשפט קבע כי גורביץ נטל חלק בחטיפה והיה אמור לקבל סכום כסף משמעותי.

יארוסלבסקי הורשע במספר פרשות בשורה ארוכה של עבירות, בהן ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, חטיפה, שוד בנסיבות מחמירות, כליאת שווא, גניבה, איומים, בריחה ממעצר ועוד. בגזר הדין נכתב כי יארוסלבסקי היה "המוציא והמביא בכל הנוגע לפרשת החטיפה". הוא זה ששכר את שירותיו של גורביץ ושל שני חוטפים הנוספים, ארגן את סיורי ההכנה בירושלים, ערך תצפית והתווה את הדרך לכניסתם לדירה של אשת העסקים, סיפק את דירת המסתור בפתח תקווה, את הרכב, את כלי הנשק ואת הציוד הנלווה. הוא היה "הסיבה והמסובב לאישום זה", נכתב בגזר הדין.

 

(תפ"ח 27955-05-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:102
קומיט וכל טופס במתנה