שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש המחוזי הפחית 90% מהפיצוי שנפסק לרב אמנון יצחק בגין לשון הרע

חדשות

ביהמ"ש המחוזי הפחית 90% מהפיצוי שנפסק לרב אמנון יצחק בגין לשון הרע, צילום: צילום: משה הלוי
ביהמ"ש המחוזי הפחית 90% מהפיצוי שנפסק לרב אמנון יצחק בגין לשון הרע
12/05/2013, עו"ד אנה נודל

אתר שסיקר דרשה שנשא הרב כתב כי הוא השווה את הרצל להיטלר. ביהמ"ש הפחית את הפיצוי שנקבע ל-9,000 שקל: "היה על הרב להיזהר בניסוחיו. מעמדו כאיש ציבור מצדיק את הפחתת הפיצוי"

בית המשפט המחוזי מרכז הפחית את הפיצוי שנפסק לרב אמנון יצחק שליט"א בעקבות כתבה במקומון במודיעין מ-100 אלף שקל ל-9,000 שקלים בלבד.

הכתבה שפורסמה באתר האינטרנט mnews.co.il, הנמצא בבעלות דנון תקשורת תדמיתית, סיקרה דרשה שנשא הרב בהיכל התרבות במודיעין באביב 2008. בכתבה נכתב בין היתר כי הרב הקרין סרט המשווה את הרצל להיטלר.

בית משפט השלום ברמלה קיבל את טענתו של הרב יצחק קבע כי האתר הוציא את דיבתו רעה מתוך כוונה וחייב את בעלי האתר בתשלום פיצוי מקסימלי בסך 100 אלף שקל והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום כולל של 12 אלף שקל.

בעלי האתר ערערו על קביעותיו של בית משפט השלום הן בשאלת האחריות ללשון הרע והן בנוגע לגובה הפיצוי שנפסק לטובת הרב, אך בהמלצת בית המשפט המחוזי צומצמה המחלוקת לגובה הפיצוי

שופט בית המשפט המחוזי יעקב שינמן קבע כי הרב יצחק אמנם מזוהה עם ארגון שופר שאחראי לאותו הסרטון, אך הוא לא התכוון להשוות את חומרת מעשיו של היטלר למעשיו של הרצל. השופט ציין כי היה על יצחק להיזהר בניסוחיו כדי שיבינו נכון את כוונתו.

עוד קבע השופט שינמן כי הכתבה שפורסמה "אינה ראייה מספיקה לצורך הוכחת הכוונה לפגוע ואיני סבור כי מנוסח הכתבה עצמה ניתן ללמוד על כוונה לפגוע". זאת, בין היתא לאור העובדה כי אותם משפטים בכתבה שהוציאו את דיבתו של הרב היוו חלק קטן מכתבה של שני עמודים שכללה גם דברי שבח. כמו כן ציין השופט כי מעמדו של הרב כאיש ציבור מצדיק את הפחתת הפיצוי. בית המשפט המחוזי קבע כי הרב יצחק יקבל פיצוי של 9,000 שקל בלבד והוצאות משפט בסך של 1,800 שקל.

 

(ע"א 32031-10-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:6
קומיט וכל טופס במתנה