שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה נגד ירון ברלד וארץ נהדרת: מערכון "אלן דלון" מפר זכויות יוצרים

חדשות

תביעה נגד ירון ברלד וארץ נהדרת: מערכון "אלן דלון" מפר זכויות יוצרים , צילום: צילום: Sir kiss
תביעה נגד ירון ברלד וארץ נהדרת: מערכון "אלן דלון" מפר זכויות יוצרים
12/05/2013, עו"ד אנה נודל

בתביעה בסך של חצי מיליון שקל טוען הסטנדאפיסט אדם שרון כי דמות האב שגילם ברלד,  שהפכה למרכזית בעונה העשירית של התוכנית, מבוססת על קטעי סטנדאפ מקוריים שיצר, מבלי שניתן לו קרדיט ראוי

הסטנדאפיסט אדם שרון הגיש בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה של חצי מיליון שקל נגד הקומיקאי ירון ברלד, כוכב התוכנית ארץ נהדרת, ונגד שידורי קשת, בטענה להפרת זכויות היוצרים במספר מערכונים ששודרו בארץ נהדרת.

במסגרת התביעה טוען שרון כי הוא יצר בראשית שנות ה-2000 שני קטעי סטנד-אפ מקוריים שבהם הוא עושה שימוש במרבית הופעותיו – מערכון השווארמה ומערכון דלון. מערכון השווארמה מתאר מוכר שווארמה שמוצג כאדם וולגרי ומגוחך בעל תנועות גוף מופרזות. מערכון דלון הינו קטע סטנד-אפ קומי קצר על אב מבוגר נרגז וזועף אשר משפט המפתח שלו הוא "מה אתה חושב שאתה? אלן דלון?". המערכונים המבוססים על מערכון דלון זכו להצלחה גדולה ודמות האב הפכה למרכזית בעונה העשירית של התוכנית. 

שרון וברלד מכירים הרבה שנים, הם שידרו יחד תוכנית בידור במשך חמש שנים ברדיו, וכן הופיעו כחלק מצוות סטנדאפיסטים "החבר'ה הטובים" שכלל גם את יוסי טרבלוס ואמירם טובים.

לטענת שרון, אחרי שברלד התחיל להופיע בתוכנית בובה של לילה ששודרה בערוץ הספורט, הוא ביקש ממנו רשות לעשות שימוש במערכון השווארמה שלו בתוכנית. שרון הסכים לבקשתו אולם התנה זאת בכך שמדובר בשימוש חד פעמי ושיינתן לו קרדיט. בסיום התוכנית ניתן לשרון קרדיט כפי שהוסכם. כעת טוען שרון כי ברלד עשה שימוש במערכונים שלו בתוכניות של ארץ נהדרת ללא הסכמתו תוך הפרת הקניין הרוחני שלו.

לפני הגשת התביעה פנה שרון לקשת ובין הצדדים התנהל משא ומתן לפשרה ומתן קרדיט ראוי. משא ומתן נכשל בעקבות הדלפת פרטיו לתקשורת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה