שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עונשו של מנכ"ל אנרון לשעבר יקוצר ב-10 שנים

חדשות

עונשו של מנכ"ל אנרון לשעבר יקוצר ב-10 שנים, צילום: צילום: istock
עונשו של מנכ"ל אנרון לשעבר יקוצר ב-10 שנים
09/05/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש האמריקני גזר על ג'פרי סקילינג, לשעבר מנכ"ל חברת האנרגיה אנרון, 24 שנות מאסר בגין מעורבותו באחת ההונאות החשבונאיות הגדולות בתולדות ארה"ב. במסגרת הערעור על גזר הדין, סקילינג הגיע להסדר עם התביעה לפיו עונשו יקוצר ב-10 שנים

מנכ"ל אנרון לשעבר ג'רי סקילינג הגיע להסדר עם התביעה בהליכי הערעור על גזר דינו. בשנת 2006 בית המשפט האמריקני גזר עליו 24 שנות מאסר בגין מעורבותו באחת ההונאות הגדולות בתולדות ארה"ב. סקילינג הורשע במרמה, הונאה ומסחר על-פי מידע פנים. לפי הדיווח באתר CNBC, במסגרת הסדר הטיעון בהליך הערעור עונשו קוצר ב-10 שנים. סקילינג ישתחרר מהכלא בשנת 2017 בגיל 63. במסגרת ההסדר סקילינג התחייב לשלם 45 מיליון דולר ולהימנע מהגשת ערעורים נוספים בעניינו.

לפני קריסתה, הייתה אנרון אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם והעסיקה כ-21,000 עובדים. החברה דיווחה בשנת 2000 על הכנסות של כ-111 מיליארד דולר. בשנת 2001 התגלה כי החברה הגישה מאזנים שקריים לאורך תקופה ממושכת ויצרה תרמית חשבונאית מתוחכמת. מניית החברה צנחה בכמה שבועות מכ-90 דולר לסנטים ספורים ופשטה רגל. המשקיעים ספגו הפסדים של יותר מ-60 מיליארד דולר, פשיטת הרגל השישית בגודלה בכל הזמנים.

סקילינג שהיה סמנכ"ל התפעול של החברה בשנים 1997-2001 ומנכ"ל החברה למשך מספר חודשים הורשע ב-19 מתוך 28 סעיפי אישום. סקילינג ערער על פסק הדין ובית המשפט הפדרלי לערעורים קבע כי העונש שהוטל עליו חמור מדי ולאחר שנים של הליכים משפטיים התביעה הגיעה להסדר עם סקילינג. ההסדר צריך לקבל את אישור בית המשפט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:70
קומיט וכל טופס במתנה