שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייעול המערכת? משרד האוצר מציע לסגור את בימ"ש השלום בבית שאן, נהריה ועפולה

חדשות

ייעול המערכת? משרד האוצר מציע לסגור את בימ"ש השלום בבית שאן, נהריה ועפולה , צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
ייעול המערכת? משרד האוצר מציע לסגור את בימ"ש השלום בבית שאן, נהריה ועפולה
08/05/2013, עו"ד אנה נודל

באוצר מאמצים את ההצעה שהעלה בעבר פרופ' יעקב נאמן וטוענים כי "חלק מבתי המשפט משרתים אוכלוסייה קטנה מאוד והיקף התיקים המטופל בהם מצומצם ולא מצדיק קיום בית משפט נפרד"

משרד האוצר מציע לסגור את בתי משפט השלום בערים בית שאן, נהריה ועפולה במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2013-2014. ההצעה הועלתה בעבר על ידי פרופ' יעקב נאמן, שר המשפטים לשעבר. במשרד האוצר טוענים כי "בתי המשפט פרוסים ב-30 ערים ויישובים ובחלק מהמקרים המרחק בין הערים קטן. בנוסף, חלק מבתי המשפט משרתים אוכלוסייה קטנה מאוד והיקף התיקים המטופל בהם מצומצם ולא מצדיק קיום בית משפט נפרד".

במשרד האוצר סבורים כי בתי המשפט בבית שאן, נהריה ועפולה עונים לתנאים אלו ולכן ניתן לסגור אותם ולייעל את המערכת. בבתי משפט השלום בבית שאן ובנהריה יש תקן לשופט אחד, ואילו בבית משפט השלום בעפולה יש תקן לשלושה שופטים אך בפועל מכהנים בו שני שופטים בלבד.

לפי הערכת משרד האוצר, סגירת בתי המשפט תביא לצמצום בהוצאות של כ-10 מיליון שקל בשנה בעקבות ניצול יעיל יותר של כוח האדם השיפוטי וחיסכון בעלויות האבטחה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:197
קומיט וכל טופס במתנה