שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות פרשת רוזן: תיקון לחוק יקבע מנגנון פיקוח על "מטרידים סדרתיים"

חדשות

בעקבות פרשת רוזן: תיקון לחוק יקבע מנגנון פיקוח על "מטרידים סדרתיים", צילום: צילום: Getty images Israel
בעקבות פרשת רוזן: תיקון לחוק יקבע מנגנון פיקוח על "מטרידים סדרתיים"
07/05/2013, עו"ד אנה נודל

ח"כ זהבה גלאון יזמה תיקון לחוק למניעת הטרדה מינית שיחייב מעסיקים לפרסם את תוצאות הבירור הפנימי שנערך בעקבות תלונה על הטרדה מינית וימנע מהמטריד להסתיר את סיבת פיטוריו ממקום העבודה החדש

בעקבות פרשת עמנואל רוזן, יזמה חברת הכנסת זהבה גלאון ממפלגת מרצ תיקון לחוק מניעת הטרדה מינית. מטרת הצעת החוק היא להוות מנגנון פיקוח נוסף נגד "מטרידים סדרתיים", אשר ימנע מהם את האפשרות לעבור למקום עבודה חדש בכל פעם שמוגשת נגדם תלונה על הטרדה מינית שהביאה לפיטוריהם.

בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה שהתקיים בכנסת בעניין פרשת רוזן ציינה היועצת המשפטית של ערוץ 10, עו"ד דבורה קמחי, כי כאשר נשכר רוזן לעבודה בערוץ 10 הם לא ידעו על איזה רקע הוא פוטר מערוץ 2.

הצעת החוק מטילה חובה על המעביד לפרסם את תוצאות הבירור הפנימי שנערך בעקבות תלונות על הטרדות מיניות במקום העבודה, על מנת שאפשר יהיה לפקח על אותם מטרידים. כיום, החוק אינו מטיל חובה כזו על המעביד ואין דרך לעקוב אחר עובדים שפוטרו על רקע ביצוע הטרדות כאמור. מטרת הצעת החוק היא לפתור את הפרצה הזאת באמצעות מנגנון שיחייב את המעסיק לפרסם את תוצאות הבירור וסיבת הפיטורים.

החובה המוצעת היא כפולה – החובה הראשונה היא לפרסם את תוצאות הבירור בתוך מקום העבודה. גלאון סבורה כי חובה זו מקדמת שקיפות בין המעבידים לעובדים ביחס לבירורים הנוגעים ישירות אליהם. החובה השנייה היא לדווח על תוצאות הבירור לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה לשם פיקוח על הבירור הפנימי שנעשה על ידי מקומות העבודה עצמם, וכן לצורך רישום ומעקב אחר עובדים מטרידים. כך, עובד שפוטר לאחר שהואשם בהטרדה לא יוכל להסתיר את סיבת פיטוריו במקום העבודה החדש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:234
קומיט וכל טופס במתנה