שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד עמנואל רוזן; מתלוננות ובכירים זומנו לעדות

חדשות

המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד עמנואל רוזן; מתלוננות ובכירים זומנו לעדות, צילום: עמנואל רוזן
המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד עמנואל רוזן; מתלוננות ובכירים זומנו לעדות
07/05/2013, אלכסנדר כץ, אייס

יועצו של רוזן: "אנו מברכים על ההחלטה לפתוח בהליך מסודר עם נהלים וכללים. כרגע מתקיים משפט שדה". כתבת גל"צ הדס שטייף: "רוזן הכריח מפיקה ברדיו תל אביב לשכב איתו, אחרת יפרסם כתבה נגד אביה"

עשרה ימים לאחר חשיפת שמו של עמנואל רוזן ושבוע לאחר תחילת הבדיקה שערכה משטרת ישראל, הודיעה אתמול (יום ב') המשטרה כי היא פתחה בחקירה פלילית נגד העיתונאי ואיש הטלוויזיה בחשד לביצוע מגוון עבירות מין.

עד כה ביצעה היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 תשאול וגבתה עדויות מנשים רבות, כמו גם ממנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, העיתונאית קרן מרציאנו ואיש הטלוויזיה גדי סוקניק.

כבר במהלך הבדיקה נראה היה כי לא מן הנמנע שהיא תהפוך לחקירה פלילית, בשל כמות העדויות נגדו כפי שהוצגו על ידי תא העיתונאיות. כעת צפוי רוזן להיות מוזמן כבר בימים הקרובים לחקירה באזהרה במשרדי יאח"ה. מהמשטרה נמסר היום כי "לאחר בחינת החומרי שהתקבלו הוחלט לפתוח בחקירה פלילית".

לאחר פרסום העדויות באתר "הארץ"' לפני כשבוע וחצי, השעה עצמו רוזן מ"חדשות 10", תיק תקשורת בחינוכית ורדיו ללא הפסקה, והכחיש את הטענות נגדו. במקביל שכר שני עורכי דין ויועץ תקשורת. יועץ התקשורת של רוזן, רונן משה, מסר כי "אנו מברכים על פתיחת הליך מסודר שכן כעת יש הליך שיש בו כללים ונהלים, להבדיל ממשפט השדה שהתנהל עד כה".

בתוך כך, ממשיכה כתבת המשטרה של גלי צה"ל הדס שטייף לתקוף את התנהלותו של רוזן, וחושפת פרטים נוספים על התנהגותו לכאורה עם נשים, שמהם עולה ניחוח פלילי. במהלך פאנל של המכללה למנהל שהתקיים אתמול בעקבות התפוצצות פרשת רוזן אמרה שטייף כי רוזן "הכריח מפיקה שעבדה איתו לפני מספר שנים ברדיו תל אביב לשכב איתו אם אינה רוצה שיפרסם כתבה המשחירה את אביה". לטענתה, בסופו של דבר פרסם רוזן את הכתבה על אביה של אותה בחורה. "זהו המקרה החמור ביותר ומדובר באונס לכל דבר", אמרה שטייף.

שטייף היא ממובילות המאבק לחשיפת שמו של רוזן, ולדבריה, יש בידיה כעת יותר מ-100 עדויות של נשים שהוטרדו ואף נאנסו לכאורה על ידי רוזן ב-30 השנים האחרונות. "יש מקרים מלפני יותר מעשר שנים וחל עליהם חוק ההתיישנות, אבל האם אדם שאנס אישה ואין תלונה במשטרה, זה הופך אותו ללא אנס?".

העיתונאי דן שילון, שהשתתף אף הוא בפאנל, אמר אתמול כי "רוזן, אם עשה את המעשים המיוחסים לו, הוא לא חריג. יש אינספור מקרים של הטרדות מיניות וניסיונות אונס בתקשורת. בעיני, הטרדה מינית על ידי איש תקשורת היא חמורה יותר משל כל אדם אחר משום שאנחנו בתקשורת לוקחים לנו את הזכות לשפוט אנשים בכל תחום, לא רק בתחום ההטרדות המיניות. מה שעושה הדס שטייף ראוי לברכה".

איש הטלוויזיה גדי סוקניק, שהתייחסות נרחבת שלו לעמנואל רוזן מבלי לציין את שמו הייתה הרוח במפרשים בחשיפת הפרשה, טען כי מבחינתו, "אין לי שום חשבונות עם עמנואל רוזן. שום עניינים אישיים בינינו. היינו ביחסי עבודה תקינים. אני יודע על דברים שהם הרבה מעבר להטרדות מיניות וחיזור אובססיבי. מדובר בתעשייה של יותר מ-20 שנה. היה לי ברור שאהיה לבד בסיפור הזה, כגבר חיצוני, אבל חששתי שתא העיתונאיות ייזהר ולא ירים את הפרשה לגובה הראוי. דיברתי בעבר עם מנהלים ואמרתי להם שהסיפור של עמנואל הולך להתפוצץ. הצטבר אצלי מידע. פעלתי ואני פועל כמו שצריך. חלק מהמנהלים שפעלתי אצלם מסרו את גרסתם לחוקרים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה