שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בכנסת: רוב סמי הפיצוציות הנמכרים כיום ייאסרו בפקודת הסמים המסוכנים

חדשות

אושר בכנסת: רוב סמי הפיצוציות הנמכרים כיום ייאסרו בפקודת הסמים המסוכנים , צילום: צילום: Octavio L
אושר בכנסת: רוב סמי הפיצוציות הנמכרים כיום ייאסרו בפקודת הסמים המסוכנים
06/05/2013, ליאור שדמי שפיצר

ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת: "לא ניתן עוד שיסממו את הנוער שלנו ברישיון. במקום שאנחנו נרדוף אחרי העבריינים, הגיע הזמן שכל חומר הנמכר יעבור אישור מראש ולא בדיעבד"

המלחמה בסמי הפיצוציות תופסת תאוצה: ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ב') פה אחד את שינוי פקודת הסמים המסוכנים, שלפיו מרבית החומרים המרכיבים את סמי הפיצוציות שנמכרו עד היום באופן חוקי לא יהיו חוקיים עוד. עם המוצרים שייאסרו נמנים החגיגת, נייס גאי, מבסוטון, "קטורת", "בולים" ועוד.

בניגוד לשינויים קודמים בפקודת הסמים המסוכנים בשנים האחרונות, הפעם הגיש משרד הבריאות לאישור הוועדה רשימה ארוכה של חומרים פסולים, לרבות נגזרות מבניות שלהם. הרחבה משמעותית זו מאפשרת להוציא אל מחוץ לחוק משפחות רבות של חומרים ותרכובות כימיות.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ מהליכוד-ביתנו, אמר בדיון כי "הגיע הזמן להיות יצירתיים ולנצח במאבק הזה. לא ניתן עוד שיסממו את בני הנוער שלנו ברישיון. במקום שאנחנו נרדוף אחרי העבריינים שמשחיתים את הנוער, הגיע הזמן שכל חומר הנמכר יעבור אישור מראש ולא בדיעבד".

ח"כ תמר זנדברג ממרצ קראה לשנות את פקודת הסמים, כך שכל חומר חדש ייאסר לשיווק, אלא אם עבר תהליך רישוי. יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, בישר כי זו תהיה מגמת הרשויות מעתה.

לדברי חיים איפרגן, סגן ראש אגף חקירות במשטרה, "בשבועיים האחרונים ביקרה המשטרה בכ-1,300 מקומות ממכר, תפסה עשרות קילוגרמים של מוצרים, סגרה 70 חנויות ועצרה 170 חשודים שנפתחו נגדם תיקים פליליים".

ראש אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות מיקי אריאלי ציין כי "סמי הפיצוציות חזקים עד פי 40 מחשיש. אלה חומרים סינתטיים מסין שהייצור שלהם נעשה בתנאים מחפירים ולא מפוקחים". 

 

 

כתבות נוספות בנושא:

ביה"ס למשפטים במכללת נתניה יקיים משפט פלילי לדוגמה בנושא סמי פיצוציות

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:191
קומיט וכל טופס במתנה