שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > טכנולוג המזון של רמדיה מערער על הרשעתו: "האחראית לאסון היא הומנה"

חדשות

טכנולוג המזון של רמדיה מערער על הרשעתו: "האחראית לאסון היא הומנה", צילום: צילום: Getty images Israel
טכנולוג המזון של רמדיה מערער על הרשעתו: "האחראית לאסון היא הומנה"
06/05/2013, עו"ד אנה נודל

לטענת פרדריק בלק, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, החברה הגרמנית שהחליטה להוריד את הויטמין B1 מהמוצר היא האשמה היחידה בפרשה. הפרקליטות ערערה לפני כשבוע על זיכויו של מנכ"ל רמדיה לשעבר

פרדריק בלק, שהיה טכנולוג המזון בחברת רמדיה הגיש אתמול (א') ערעור לבית המשפט המחוזי על הרשעתו בגרימת מוות ברשלנות בפרשת רמדיה.

לפני כחודש וחצי הטיל בית משפט השלום בפתח תקווה על בלק 34 חודשי מאסר בפועל. בלק (64), שהיה מנהל המחקר והפיתוח בחברה, הורשע בגרימת מוות ברשלנות של הפעוט אבישי זיסר שנפטר כתוצאה מאכילת תחליף החלב של רמדיה. הפורמולה ששווקה על ידי רמדיה לא הכילה כלל את הויטמין B1 שהינו הכרחי להתפתחות מערכת העצבים. היעדרו של הויטמין גורם למחלת בריברי. ארבעה תינוקות נפטרו מהמחלה ואחרים נפגעו בצורה חמורה. בית המשפט גזר על בלק 12 חודשי מאסר בגין גרימת מוות ברשלנות ו-22 חודשי מאסר בגין 14 עבירות של חבלה ברשלנות. בנוסף, נגזר עליו מאסר על תנאי של שבעה חודשים למשך שלוש שנים בגין עבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים בגין ביצוע עבירות לפי חוק התקנים וחוק הגנת הצרכן.

בלק טוען בערעור כי האחראית היחידה לאסון היא חברת הומנה הגרמנית אשר החליטה להוריד את ויטמין B1 מתרכובת המזון לתינוקות. בלק טוען באמצעות עו"ד נתי שמחוני ממשרד עורכי דין אדרת-שמחוני כי בית המשפט שגה בכך ש"לא קבע כי הומנה היא האשמה היחידה ואין בילתה". בנוסף מערער בלק גם על חומרת העונש, אשר לטענתו "אינו עומד בכל אמת מידה עונשית". בלק מבקש לקצר את תקופת המאסר ולהעמידה על תקופה שתרוצה בדרך של עבודות שירות.

לפני כשבוע הגישה גם הפרקליטות ערעור על פסק הדין נגד בלק. הפרקליטות מערערת על זיכויו מעבירת חבלה ברשלנות לגבי התינוקות רום חן וליעד כהן. במקביל הגישה הפרקליטות ערעור על זיכויו של מנכ"ל רמדיה לשעבר גדעון לנדסברגר מרוב האישומים בפרשה. התביעה מבקשת להרשיע את לנדסברגר בגרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות, קבלת דבר במרמה, מעשה העלול להפיץ מחלה, הטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות ואי-מילוי הראות תקן רשמי. הפרקליטות נמנעה מהגשת ערעור על זיכויו של משה מילר, בעלי החברה לשעבר מכל האישומים נגדו. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:235
קומיט וכל טופס במתנה