שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נסגר מחוסר ראיות התיק נגד ראש עיריית חדרה שנחשד במרמה והפרת אמונים

חדשות

נסגר מחוסר ראיות התיק נגד ראש עיריית חדרה שנחשד במרמה והפרת אמונים, צילום: צילום: Getty images Israel
נסגר מחוסר ראיות התיק נגד ראש עיריית חדרה שנחשד במרמה והפרת אמונים
02/05/2013, עו"ד אנה נודל

ראש עיריית חדרה חיים אביטן נחשד כי פעל בניגוד עניינים כשתמך במועמדות של מקורבו לתפקיד בכיר בעירייה מבלי לדווח על הקשר העסקי ביניהם. לאחר בחינת הראיות, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד ראש עיריית חדרה חיים אביטן מחוסר ראיות. אביטן היה חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים בעקבות מינוי של מקורבו, יפים רויזמן, לתפקיד מנכ"ל החברה לטיפול והשבת מי הביוב באזור נחל חדרה בשנת 2006.

החקירה נפתחה לפני כארבע שנים בעקבות דו"ח של מבקר המדינה. אביטן כיהן באותה עת כיו"ר ועדת המכרזים העירונית ותמך במועמדותו של רויזמן. באותה עת היו בבעלותו 5% ממניות של חברה שהייתה בבעלותו של רויזמן. אביטן נמנע מלדווח על כך ותמך בבחירתו של רויזמן לתפקיד.

בדו"ח מבקר המדינה נכתב כי הוא היה שרוי במצב של ניגוד עניינים "נוכח הזיקה החזקה בין אביטן לרויזמן, שמקורה הן בקשריהם בחברה עסקית והן בקרבתם על רקע פוליטיקה מוניציפלית".

בשנת 2009 העבירה היחידה הארצית לחקירות הונאה את התיק לפרקליטות והמליצה להעמיד את אביטן לדין. לאחר בחינת הראיות בתיק הפרקליטות החליטה לסגור אותו מחוסר ראיות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה