שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש מינה לאי.די.בי פיתוח משקיף ומומחה כלכלי שיבחן את מצבה הפיננסי

חדשות

ביהמ"ש מינה לאי.די.בי פיתוח משקיף ומומחה כלכלי שיבחן את מצבה הפיננסי, צילום: צילום: istock
ביהמ"ש מינה לאי.די.בי פיתוח משקיף ומומחה כלכלי שיבחן את מצבה הפיננסי
01/05/2013, עו"ד אנה נודל

בדיון שהתקיים אתמול בבקשת נציגות מחזיקי האג"ח לכפות על החברה תוכנית הבראה אמר השופט איתן אורנשטיין: "לחברה יש כסף בקופה לשנה הקרובה, אך אין להתעלם מאי יכולתה לגייס אשראי ומהורדת הדירוג שלה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיים אתמול (ג') דיון נוסף בבקשה שהגישו נציגות מחזיקי איגרות החוב באי.די.בי פיתוח לכפות על החברה תוכנית הבראה. השופט איתן אורנשטיין הורה למנות את עו"ד חגי אולמן לתפקיד משקיף בחברה. המשקיף יהיה כפוף לכונס הנכסים הרשמי.

עוד קבע בית המשפט כי לצדו של המשקיף יפעל מומחה כלכלי, אשר יבחן את מצבה הפיננסי של החברה, הערכות השווי, הנכסים, תזרים המזומנים, תרחישי מימוש ועוד. לתפקיד זה מונה אייל גבאי שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. השופט אורנשטיין אמר במהלך הדיון כי לא ניתן "להתעלם מדבר האיתותים לגבי מצבה של החברה, כמו אי-יכולתה לגייס אשראי והורדת הדירוג שלה, קשיים של מימוש נכסים ועוד". עם זאת, הוא ציין כי "לחברה יש כסף בקופה לשנה הקרובה".  

בתגובה להחלטת בית המשפט נמסר מאי.די.בי פיתוח כי "היום נמנע ניסיון השתלטות עוינת על אי.די.בי פיתוח, מצדן של יורק ופסגות, אשר נשענו על דו"ח מגמתי שהזמינו מחברת טאסק. אי.די.בי פיתוח היא חברה כשרת פירעון אשר פועלת בשקיפות מלאה. בקופתה 1.1 מיליארד שקל ובבעלותה נכסים מצוינים, אשר ערכם הכלכלי גדול משמעותית מסך כל התחייבויותיה. בית המשפט החליט לאפשר את המשך התנהלותה התקינה והרגילה של החברה, וקבע כי אין מקום לתת משקל לחוות הדעת של טאסק, בהיותה מבוססת על שיטת הערכה שנדחתה בידי בית המשפט העליון".

לעניין מינוי משקיף לחברה נמסר כי "מינוי זה אינו מפקיע את סמכויות הנהלת החברה ונושאי המשרה שלה, וכי החברה רשאית להמשיך בפעילותה הרגילה לרבות ביצוע התשלומים שהיא מחויבת בהם לנושיה".

מנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פיתוח נמסר בתגובה כי "החלטת בית המשפט היא בשורה לשובה לציבור החוסכים במדינת ישראל. אנו בטוחים כי בעל התפקיד שמינה בית המשפט יפקח באופן הדוק על התנהלות החברה, ימנע ממנה לפעול בניגוד עניינים וידאג לטובתם של בעלי החוב".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה