שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עידו סמואל שהורשע במרמה ובגניבה ממשקיעים יישלח ל-7.5 שנות מאסר בפועל

חדשות

עידו סמואל שהורשע במרמה ובגניבה ממשקיעים יישלח ל-7.5 שנות מאסר בפועל , צילום: צילום: Getty images Israel
עידו סמואל שהורשע במרמה ובגניבה ממשקיעים יישלח ל-7.5 שנות מאסר בפועל
30/04/2013, עו"ד אנה נודל

מנהל מכללת ברוקרטוב יפצה את קורבנותיו בסכום של 2.5 מיליון שקל. ביהמ"ש: סמואל שידע לצטט יפה את וורן באפט בשיעורים שהעביר במכללה, כי האופציות הן 'נשק להשמדה המונית', לא יישם בפועל את אשר לימד"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על הברוקר עידו סמואל 7 וחצי שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. השופטת יהודית אמסטרדם חייבה את סמואל בנוסף לפצות את קורבנותיו בסך כל כ-2.5 מיליון שקל.

סמואל הורשע לפני כחודש במרמה, גניבה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בין השנים 2004-2008 ניהל סמואל אתר אינטרנט ומכללה בשם "ברוקרטוב", שבמסגרתה הקים שלוש קרנות גידור. בשנת 2009 סמואל הקים יחד עם שותפו יוסי שובל את חברת "ביברוקר". סמואל הצליח לגייס השקעות של יותר מ-6 מיליון שקל, אך במקום להשקיע את הכספים בהשקעות סולידיות כפי שהבטיח למשקיעים, הוא השקיע את הכספים באופציות מעו"ף ואף גנב חלק מהכספים. בנוסף סמואל התחייב בפני המשקיעים להשתמש בפקודה לעצירת הפסד במקרה שההפסדים בקרנות יעלו על 20%, ובפועל לא עשה זאת.

השופטת אמסטרדם כתבה בגזר הדין כי "סמואל שידע לצטט יפה את וורן באפט בשיעורים בהעביר במכללה, כי האופציות הן 'נשק להשמדה המונית', לא יישם בפועל את אשר לימד, ובהתנהגות של מהמר כפייתי הוא סחר באסטרטגיות אגרסיביות שהובילו לאובדן כספי קרנות I.S. וש.מ.ר גידור".

השופטת ציינה בגזר הדין כי "הכספים שנלקחו מהקורבנות בפרשת ביברוקר הם כספי שלושה אזרחים קשישים שעבדו כל חייהם והאמינו כי יוכלו להתקיים מחסכונותיהם במהלך הפנסיה".

לפני כשנה וחצי הטיל בית המשפט על שותפו של סמואל, יוסי שובל מאסר, חמש שנות מאסר בפועל.

 

(ת"פ 53286-07-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:116
קומיט וכל טופס במתנה