שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה נכנסת לתמונה: תפתח בבדיקת התלונות נגד עמנואל רוזן על הטרדות מיניות

חדשות

המשטרה נכנסת לתמונה: תפתח בבדיקת התלונות נגד עמנואל רוזן על הטרדות מיניות, צילום: עמנואל רוזן
המשטרה נכנסת לתמונה: תפתח בבדיקת התלונות נגד עמנואל רוזן על הטרדות מיניות
30/04/2013, אלכסנדר כץ, אייס

הבדיקה תנוהל על ידי אגף החקירות והמודיעין, ובסיומה יוחלט האם לפתוח בחקירה פלילית. רוזן שכר את שירותיו של עו"ד ליאור אפשטיין

שלושה ימים לאחר שהתפוצצה פרשת עמנואל רוזן, הודיעה המשטרה אתמול (יום ב') אחר הצהריים כי תפתח בבדיקה לגבי עדויותיהן של מספר רב של נשים, על כך שהוטרדו על ידי רוזן, כפי שעלה בתחקיר שפורסם באתר "הארץ". הבדיקה תתקיים באגף החקירות והמודיעין, תחת פיקוחו של ראש האגף, ניצב יואב סגלוביץ'. בהתאם לממצאי הבדיקה, תחליט המשטרה האם לפתוח בחקירה נגד רוזן.

סגלוביץ' קיבל בימים האחרונים מספר פניות בבקשה לפתוח בחקירה בנושא, ואתמול קיבל מכתב מעו"ד טל מליק, היועצת המשפטית של תא העיתונאיות, שחשף בשבוע שעבר את העדויות נגד "איש תקשורת בכיר". עדויות אלה הן שהובילו לכתבה נרחבת באתר הארץ ביום שישי, שחשפה את שמו של רוזן. בפנייתה ביקשה עו"ד מליק מסגלוביץ' לפתוח בחקירה לאלתר. "הנך מתבקש לפעול על פי סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי נוסח משולב- התשמ"ב ולהורות מיד על פתיחת חקירה פלילית נגד מר רוזן", כתבה עו"ד מליק. "יודגש כי סעיף 59, אינו מתנה את החובה לפתוח בחקירה רק על יסוד תלונה של קורבן העבירה, די בכך שעצם קיום העבירה נודע למשטרה, בכדי שהחובה לפתוח בחקירה תתקיים".

בסוף השבוע שכר רוזן את שירותיהם של עורכי הדין הפליליים ליאור אפשטיין וירון לונדון (לא איש הטלוויזיה – א"כ).

ביום שישי אחר הצהריים פרסמו שרון שפורר וגילי איזיקוביץ באתר הארץ תחקיר ובו עדויות של מספר נשים שהתלוננו כי רוזן הטריד אותן מינית במקום העבודה. לדברי העיתון, מדובר על עדויות של כמה נשים מתוך יותר מעשר נשים שדיברו עם העיתון. יומיים לפני כן פרסמו חברות תא העיתונאיות כי בידיהן 40 עדויות של נשים שהתלוננו נגד "איש תקשורת בכיר", כשהחץ כוון כלפי רוזן מבלי לציין את שמו. רוזן סירב להגיב לפניית הארץ.

כתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף, החברה בתא העיתונאיות, היתה בשנה האחרונה

כתובת לנשים רבות שפנו אליה והתלוננו על הטרדות לכאורה מצדו של רוזן. עד כה לא הוגשה תלונה אחת במשטרה. מה שהוביל בסופו של דבר לפרסום שמו של רוזן, הייתה ככל הנראה התכנית "מדברים על זה" עם שרון כידון ושי גולדן ב"רשת", שבה התראיינו שטייף וגדי סוקניק. סוקניק הצהיר כי מנהלים בכירים בטלוויזיה ידעו על השמועות, אבל לא עשו דבר בנדון. גורמים מעריכים כי לאחר השידור, כשהשטח בעבע יותר ויותר, ניתן אור ירוק לפרסום שמו של רוזן, גם כאשר ככל הנראה טרם הוגשה תלונה במשטרה.

הסיפור שהיה ידוע בשוק התקשורת לרבים, קיבל גם חיזוק עם הפעלתו של חוקר פרטי שבדק את התנהלותו של רוזן, כך טוענים גורמים בשיחות עם אייס, אולם לא ידוע בשלב זה מטעם מי פעל אותו חוקר.

בעקבות הפרסום, הוחלט בעצה אחת כי רוזן ייצא לחופשה מ"חדשות 10" שם הוא משמש כפרשן מדיני, ואמור להתחיל להגיש את מהדורת שישי החדשה שחוזרת לאוויר בחודש מאי, לצדם של אלון בן-דוד וטלי מורנו. מאוחר יותר השעה עצמו רוזן מהגשת התוכנית השבועית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית, וגם מהתכנית היומית '"מנואל ובן" ברדיו ללא הפסקה, שאותה הוא מגיש עם חברו הטוב בן כספית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:217
קומיט וכל טופס במתנה