שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אי.די.בי פיתוח משיבה לבקשת מחזיקי האג"ח להסדר כפוי: "החברה כשרת פירעון"

חדשות

אי.די.בי פיתוח משיבה לבקשת מחזיקי האג"ח להסדר כפוי: "החברה כשרת פירעון", צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
אי.די.בי פיתוח משיבה לבקשת מחזיקי האג"ח להסדר כפוי: "החברה כשרת פירעון"
28/04/2013, עו"ד אנה נודל

בכתב התשובה טענה אי.די.בי פיתוח שבשליטת נוחי דנקנר כי לחברה עודף נכסים על פני התחייבויות של 1.9-3.3 מיליארד שקל. "בקשת נציגות מחזיקי האג"ח היא ניסיון למחטף אלים של נכסי החברה תחת הכותרת תוכנית הבראה"

חברת אי.די.בי פיתוח מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לדחות על הסף את כל הבקשות להסדר כפוי ולסעדים זמניים, שהגישה נציגות מחזיקי האג"ח של החברה בראשות קרן יורק. החברה טוענת כי עודף נכסיה על פני ההתחייבויות עומד על 1.9-3.3 מיליארד שקל, תוך שהיא מתבססת על עבודות מחקר והערכת שווי, שביצעו עבורה שני יועצים כלכליים חיצוניים, פהאן קנה וגיזה.

לפני כשבוע הגישו חברות הנאמנות הרמטיק ושטראוס לזר, המייצגות את מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פיתוח, בקשה ליישום תוכנית הבראה לקבוצה. החברות מייצגות את מחזיקי איגרות החוב של החברה מסדרות ז', ט' ו-י', אשר החוב כלפיהם עומד על 3.7 מיליארד שקל. על פי התוכנית המוצעת, החוב יופחת מכ-5.7 מיליארד שקל ל-2.6 מיליארד שקל ושאר החוב יומר במלוא הון המניות של החברה. כך, למעשה, יהפכו נושי החברה לבעליה. לטענת חברות הנאמנות, אי.די.בי פיתוח נמצאת בחדלות פירעון ו"ללא שינוי מיידי בהתנהלות החברה ומבנה ההון שלה, רק נס יוכל להציל את נושי החברה".  

בכתב התשובה שהגישה אי.די.בי פיתוח בתגובה לבקשה נכתב כי מדובר ב"ניסיון למחטף אלים של כל נכסי החברה תחת הכותרת תוכנית הבראה". "החברה הייתה ונותרה כשרת פירעון", מפרטת אי.די.בי פיתוח, "והיא עומדת בגאון במבחן התזרימי: בקופתה סכום נזיל בהיקף העולה על מיליארד שקל. יתרה מזו, לחברה תכניות למימוש נכסים סדור במספר תרחישים חלופיים המאפשרים לה לעמוד גם במלוא התשלומים שהיא אמורה לשלם לנושיה במהלך 2014. החברה בחנה את כושר הפירעון המאזני שלה בקפידה יתרה, באמצעות שני יועצים כלכליים חיצוניים. תוצאת הדברים ברורה וחד משמעית –החברה מצויה בעודף נכסים על התחייבויות בסכומים נכבדים".

עוד נכתב בכתב התשובה כי "קיים חשש כי דווקא עודף נכסי אמיתי וממשי זה, המוכר היטב לכל מי שמנתח נכונה את החברה, הוא זה המושך אליו בעבותות קסם את המבקשות המנסות להשתלט על החברה ולהפקיע עודף זה לטובתן תוך נישולם של כל אלה הזכאים לו, ובראשם מחזיקי איגרות חוב של החברה האם אי.די.בי אחזקות".

נציגי החברה חולקים על הערכת השווי שעליה התבססו נציגי האג"ח בבקשה שהוגשה בפני בית המשפט: "למרבה הצער, והדברים נאמרים במלוא הזהירות והכבוד, עיון בהערכת השווי של טאסק לפרטיה ובחינתם של פרטים אלה בזה אחר זה מעורר חשש כבד ביחס לתקפותה. עמוד התווך עליו מתבססת הערכת טאסק הוא שווי שוק בורסאי של ההחזקות בחברות הציבוריות שמחזיקה החברה. בעידן המשפטי הנוכחי, שבו נפסק להלכה כי אין לבסס את הערכת שוויה של חברה על פי שווי השוק שלה אפילו במקרים של רכישה כפויה, אין צורך להכביר מילים ביחס לשגיאה תפיסתית זו".

אי.די.בי פיתוח הוסיפה כי "אין חולק כי בחודשים האחרונים מצב החברה הולך ומשתפר. שווי השוק של החברות המוחזקות עלה משמעותית. החברה הגיעה לא מכבר להסכמה עם נושיה הבנקאיים על התאמות של התניות הפיננסיות שלה באופן שהעניק לה את הזמן הנדרש למימוש סדור של נכסים ללא חיפזון לטובת שירות החוב. גם במישורים הריאליים בחברות המוחזקות מתרחש תהליך בריא של צמיחה ורווחיות. מדוע אם כן לנקוט בהליך זה עכשיו? תהיות אלה ועוד רבות אחרות נותרות ללא מענה".

נציגי אי.די.בי פיתוח סבורים כי מטרת הבקשה שהוגשה בפני בית המשפט הינה  להשתלט "על הקונצרן הגדול במדינה. מטרתן של המבקשות, המובלת על ידי קרן יורק, היא לכפות על אי.די.בי פיתוח, שלא כדין, הסדר 'הבראה' על מנת להמיר חלק ניכר מהחוב (כ-55%) למניות וכך ליצור לעצמה, ממש יש מאין, שליטה בקונצרן. וכאילו להוכיח זאת הדברים נאמרו במפורש (ולא בפעם הראשונה) על ידי מנכ"ל פסגות וצוטטו בהרחבה בכלי התקשורת".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה