שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה ממליצה להעמיד לדין דיין לשעבר בביה"ד הגדול ששחרר סרבן גט ממאסר

חדשות

המשטרה ממליצה להעמיד לדין דיין לשעבר בביה"ד הגדול ששחרר סרבן גט ממאסר, צילום: צילום: Getty images Israel
המשטרה ממליצה להעמיד לדין דיין לשעבר בביה"ד הגדול ששחרר סרבן גט ממאסר
25/04/2013, עו"ד אנה נודל

על פי החשד, פעולותיו של הרב אברהם חיים שרמן בתיק הושפעו מלחצים חיצוניים שהופעלו עליו. הפרקליטות תחליט אם להעמידו לדין בעבירות של הפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב אברהם חיים שרמן שהיה דיין בבית הדין הרבני הגדול. לפי החשד בעקבות לחצים שהופעלו על הרב הוא הורה לשחרר ממאסר סרבן גט. החקירה נפתחה בשנת 2010 בעקבות תלונה שהוגשה לנציבות תלונות הציבור על שופטים. הרב נחקר באזהרה לאחר שהתקבל אישור לכך מצד היועץ המשפטי לממשלה.

לרב מיוחסות עבירות של מרמה, הפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה. בתום חקירה של שלוש שנים אשר ניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה התיק הועבר לפרקליטות אשר תחליט האם להגיש נגדו כתב אישום.

בהמלצת המשטרה נכתב כי "הרב שרמן גיבש את עמדותיו והחלטותיו בתיק לאחר שנחשף ללחצים חיצוניים ובפעולותיו בתיק הושפע מלחצים אלה וטיפל בתיק תוך הפרת תקנות בתי הדין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:147
קומיט וכל טופס במתנה