שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תיאטרון גשר יפצה את השחקנית יבגניה דודינה שנפלה מהבמה בהצגה "מדיאה"

חדשות

תיאטרון גשר יפצה את השחקנית יבגניה דודינה שנפלה מהבמה בהצגה "מדיאה", צילום: צילום: קלמית אשכנזי
תיאטרון גשר יפצה את השחקנית יבגניה דודינה שנפלה מהבמה בהצגה "מדיאה"
23/04/2013, עו"ד רוני קוסובסקי

ביהמ"ש קבע כי התיאטרון לא נקט אמצעי בטיחות מספיקים למניעת החלקה מהבמה הרטובה, שעליה נבנתה כחלק מהתפאורה בריכת שחיה, למרות בקשות חוזרות ונשנות של השחקנים

תיאטרון גשר יפצה את השחקנית יבגניה דודינה בגין נזקי גוף שנגרמו לה מנפילתה מהבמה במהלך ההצגה "מדיאה", בסכום של 382 אלף שקל.

האירוע קרה בעת שדודינה שיחקה בתפקיד הראשי במחזה מאת אוריפידס שהועלה על ידי תיאטרון גשר. זירת התרחשות המחזה היא שפת בריכת שחיה פרטית בוילה מודרנית. לצורך כך, נבנתה על במת התיאטרון בריכת שחיה מרובעת, אשר הייתה מוקפת במעין פודיום שנבנה באופן אלכסוני, כך שחלקו האחד חרג מהבמה לכוון הקהל. הפודיום ובריכת המים היו, למעשה, הבמה שעליה התנהלה ההצגה, ושחקני ההצגה נעו במהלך ההצגה על גבי הפודיום ועשו שימוש גם בבריכת המים עצמה.

לטענת דודינה, היא החליקה מהבמה כשפסעה על הפודיום הרטוב והחלב ברגליים יחפות, מה שגרם לנפילתה לרצפת האולם מגובה רב ולשבר במפרק הקרסול שנגרם לה כתוצאה מכך. לטענתה, התאונה ארעה בשל התרשלות התיאטרון, שכן על הפודיום לא הותקנו אמצעים נגד החלקה, למרות בקשות חוזרות ונשנות של השחקנים.

לטענת התיאטרון וחברת הביטוח הפניקס שביטחה אותו, נפילה מבמה היא סיכון סביר וטבעי, שעל כל שחקן לקחת בחשבון במסגרת עבודתו. התובעת היא שחקנית ותיקה ומנוסה ולכן היתה ערה לסיכונים הטבעיים הכרוכים במשחק על במה. בהצגה שיחקה דודינה דמות של אישה מטורפת והייתה נסערת ומרוגשת בעת ביצוע המונולוג ונפלה במהלכו. עוד נטען כי השחקנית לא נפלה כתוצאה מהחלקה אלא כתוצאה מכך שהלכה ישר במקום לפנות ימינה, בניגוד להוראות הבימוי.

השופטת ארנה לוי קיבלה את גרסתה של דודינה בנוגע לנסיבות האירוע וקבעה כי הגורם לנפילה היה רטיבות על גבי הפודיום. השופטת קבעה כי בנסיבות המקרה אין מדובר בתנאי במה רגילים, ולכן הסיכון של החלקה ונפילה מהבמה לא היה סיכון טבעי ורגיל, הנלווה לפעילות רגילה של שחקן המופיע על במה, אלא סיכון מיוחד שבגינו היה על התיאטרון לנקוט אמצעי זהירות מיוחדים.

עוד ציינה השופטת כי במקרה זה לא ננקטו אמצעי בטיחות מספקים עובר לתאונה, זאת, למרות החלקות של השחקנים ותלונות בנושא זה כל העת. אם היו מונחים אמצעים יעילים נגד החלקה במקום שבו החליקה התובעת, ניתן היה למנוע את התאונה.

בחישוב הנזק הסתמכה השופטת לוי על הסכמת הצדדים שעל פיה נכותה הרפואית הצמיתה של דודינה, שנגרמה לה כתוצאה מהנפילה, תעמוד על 7.5%. השופטת קבעה כי דודינה זכאית לפיצוי בגין הפסדי שכרה, לרבות הפסדי פנסיה, בסכום של 310 אלף שקל, וכן פסקה לה פיצוי בסך של 47 אלף שקל בגין כאב וסבל וסך של 25 אלף שקל בגין עזרת צד שלישי והוצאות רפואיות.

 

(ת"א 173095-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:198
קומיט וכל טופס במתנה