שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני יואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים

חדשות

ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני יואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, צילום: צילום: Getty images Israel
ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני יואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים
23/04/2013, עו"ד אנה נודל

כתב האישום נגד לחיאני, שיוגש לאחר שימוע, מייחס לו קבלת כספים מאנשי עסקים בתמורה לקידום האינטרסים שלהם בעירייה, וכן עבירות של הלבנת הון, מרמה ועבירות מס שנעשו תוך ניצול מעמדו

פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה אתמול (ב') על כוונתה להגיש כתב אישום, כפוף לשימוע, נגד ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני. לחיאני יועמד לדין בגין קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה, הפרת אמונים, שבועת שקר, התקשרות אסורה בחוזה ועבירות מס. השימוע יתקיים בעוד מספר חודשים בפני פרקליט המדינה משה לדור.

חקירת הפרשה החלה בשנת 2007 והיא הסתיימה לפני כשנה וחצי. המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות בהמלצה להעמיד את לחיאני לדין.

לחיאני מבקש כי השימוע יתבצע בפני היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. בתגובה להודעת הפרקליטות מסר לחיאני כי "זהו כדור שלג המתגלגל ללא שליטה. מיוחסות לי פעולות שלא ביצעתי. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לבצע את השימוע בפניו, שכן רק הוא יכול לבדוק את העובדות ללא משוא פנים".

לצד ראש עיריית בת ים, מתכננת הפרקליטות להעמיד לדין גם את אחיו, אבי לחיאני בגין קבלת שוחד, תיווך לשוחד והלבנת הון ואת אנשי העסקים אבנר קריאף, עובד דודטחי ועזרא דוש בגין מתן שוחד ועבירות מס.

לפי החשד, קיבל שלומי לחיאני בשנים 2004-2005 שוחד בהיקף של 900 אלף שקל. לטענת הפרקליטות, ראש העיר ואחיו ביקשו הלוואות של מאות אלפי שקלים מאנשי העסקים עזרא דוש, בעלים של רשת סופרמרקטים ואבנר קריאף ועובד דודטחי, בעליהם של מספר עסקים בבת ים. בפרקליטות סבורים כי נוכח תפקידו של לחיאני, מדובר בעבירה של קבלת שוחד.

עוד נטען בכתב האישום כי איש העסקים עזרא דוש העביר לאבי לחיאני שוחד של כ-150 אלף שקל לקידום האינטרסים שלו בעירייה, וכי לחיאני ביקש ממספר עובדים בכירים בעירייה לקחת הלוואות בבנק בסכום כולל של 440 אלף שקל כדי שהכספים ישמשו אותו להחזר חובותיו. בפרקליטות סבורים כי מדובר בניצול מעמדו, והוא מואשם במרמה והפרת אמונים.

עוד נטען כי לחיאני נמנע לאחר בחירתו לראשות עיריית בת ים מלדווח על כך שבבעלותו 45% ממניות המקומון "גל גפן צהוב". לפי החשד, לאחר תלונות שהוגשו בעניין לחיאני ביצע העברה פיקטיבית של המניות ונתן הצהרה כוזבת. אישום זה מייחס לו עבירות של התקשרות אסורה בחובה, שבועת שקר והפרת אמונים. אישום נוסף מייחס ללחיאני העלמות מס על הכנסות של כ-8 מיליון שקל בשנים 2004-2008.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה