שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איגוד לשכות המסחר עתר נגד השביתה בנתב"ג: "אין כאן מאבק על תנאי עבודה"

חדשות

איגוד לשכות המסחר עתר נגד השביתה בנתב"ג: "אין כאן מאבק על תנאי עבודה" , צילום: צילום: יהודית גרעין-כל
איגוד לשכות המסחר עתר נגד השביתה בנתב"ג: "אין כאן מאבק על תנאי עבודה"
22/04/2013, ליאור שדמי שפיצר

בבקשה שהוגשה לביה"ד הארצי לעבודה לקבלת לצווי מניעה שימנעו את השביתה המתוכננת החל ממחר טוען האיגוד כי מדובר בשביתה פוליטית שאין לה כל עילה חוקית ומזהיר מהפגיעה הצפויה בעסקים ובתיירות

איגוד לשכות המסחר עתר הבוקר לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה שיוציא צווי מניעה שימנעו את השביתה המתוכננת של עובדי רשות שדות התעופה החל ממחר (יום ג') בשעה 05:00 בבוקר.

בעתירה, שהוגשה על ידי היועץ המשפטי של האיגוד עו"ד שלומי לויה ומנהלת אגף יחסי עבודה עו"ד סיגל סודאי, נכתב כי אין עילה חוקית לשביתה המתוכננת: "השביתה הצפויה שמתכננת הסתדרות העובדים הכללית ברשות שדות התעופה לא מגלה כל עילה שבדין, שכן אין כאן מאבק על תנאי עבודה, אלא יציאה כנגד החלטה בבסיס מדיניות כלכלית – החלטה לחתום על הסכם 'שמיים פתוחים' שמשמעו פתיחת שוק התעופה הישראלי לתחרות, יצירת מקומות עבודה והוזלת מחירים לרווחת הציבור כולו".

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מטרת העיצומים שמתכננים לנקוט עובדי רשות התעופה בגיבוי ההסתדרות הכללית והנהגתה היא לערער את יסודות הדמוקרטיה ואת סמכות המוסדות הנבחרים במדינה. "זוהי במהותה שביתה פוליטית במלוא מובן המילה, אשר שואפת לשלול מהמוסדות הנבחרים את החופש לעצב מדיניות כלכלית", אמר לין וקרא ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את כל ההיבטים המשפטיים הנוגעים בעניין זה.

בעתירה נטען עוד "אף על פי שהממשלה פועלת לטובת הצרכן הישראלי, מוצאת ההסתדרות הכללית החדשה לנכון לנסות לצאת נגד מהלך דמוקרטי של ממשלה נבחרת ולהביא לביטול החלטת ממשלה. כצעד ראשון, מבקשת ההסתדרות הכללית החדשה להשבית את נמל התעופה בן גוריון, עורק הכניסה והיציאה משטחי מדינת ישראל לשביתת 'אהדה' מבלי שהוכרז סכסוך עבודה כדין".

איגוד לשכות המסחר מזהיר מהפגיעה בשירות חיוני, על אחת כמה וכמה כשמדובר במונופול מוחלט (במקרה זה רשות שדות התעופה), ומהפגיעה הצפויה בסחר החוץ, בעסקים ובתיירות, בטווח הקצר והארוך.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה