שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העליון קיבל ערעור על החלטת אלשיך ועיכב את צו המאסר נגד רחל סייג סופר

חדשות

העליון קיבל ערעור על החלטת אלשיך ועיכב את צו המאסר נגד רחל סייג סופר, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
העליון קיבל ערעור על החלטת אלשיך ועיכב את צו המאסר נגד רחל סייג סופר
22/04/2013, עו"ד אנה נודל

לפני כשבועיים קיימה השופטת ורדה אלשיך דיון בביתה של אשת העסקים לאחר שזו הודיעה שתעדר מהדיון בפעם הרביעית, והורתה לשלוח את החייבת למאסר של 60 יום אם לא תשלם 250 אלף שקל בתוך 4 ימים

בית המשפט העליון הורה אתמול (א') על עיכוב ביצוע צו המאסר שניתן על ידי השופטת ורדה אלשיך נגד רחל סייג-סופר, אשת העסקים שנמצאת בהליך פשיטת רגל. השופט צבי זילברטל הורה לעכב את ביצוע צו המאסר עד להחלטה בערעור שהגישה סייג-סופר. השופט ציין כי המאסר הוא מהלך בלתי הפיך ולא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו אם יתקבל הערעור.

השופטת אלשיך נתנה את צו המאסר לפני כשבועיים בעקבות דיון שקוים בביתה של סופר. החייבת שנעדרה מהדיון ביקשה לדחות אותו בשל "היותה מרותקת למיטתה". השופטת החליטה מידית שלא לדחות את הדיון, ויצאה לביתה של סייג-סופר בהרצליה  מלווה במאבטח וקיימה שם את הדיון.

השופטת נימקה בפסק הדין שניתן בביתה של החייבת את הצעד החריג בכך שמדובר בדיון הרביעי אותו היא מנסה לדחות בבוקר הדיון, תוך שהיא מציגה תעודה רפואית המעידה על מצבה הבריאותי.

אלשיך הורתה לשלוח את סייג-סופר למאסר של 60 יום, אם בתוך ארבעה ימים היא לא תשלם 250 אלף שקל. נוסף על כך, נדחתה בקשתה לעיכוב ביצוע עד ערעור החייבת בעליון. בפסק הדין כתבה אלשיך שבעלה של החייבת הגיש לה שתייה תוך שהוא מתהלך באופן עצמאי וחופשי, זאת למרות שבטענות החייבת נכתב שהוא נכה במאה אחוז ולא מתפקד באופן עצמאי.

סייג-סופר ערערה על החלטה זו לבית המשפט העליון וביקשה לעכב את ביצועה. החייבת טוענת כי בקופת פשיטת הרגל הצטברו סכומים ניכרים אשר באמצעותם ניתן לכסות את חובותיה. כמו כן היא טוענת כי בית המשפט לא היה מוסמך להיכנס לביתה הפרטי ולנהל בו הליך משפטי פומבי.

כונס הנכסים הרשמי והנאמן עו"ד איתן ארז אמרו כי "מדובר בחייבת המהתלת בבתי המשפט ובנושים מזה שנים רבות ואינה בוחלת באמצעים בלתי חוקיים כדי לחמוק מתשלום חובותיה הכבדים. כל זאת כאשר מדובר באשת עסקים מתוחכמת, לה עסקים חובקי עולם, שאין לה כל קושי אמיתי לעמוד בתשלום שביצועו הוא תנאי לכך שלא תיאסר".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:187
קומיט וכל טופס במתנה