שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נציגי האג"ח של אי.די.בי פיתוח מבקשים מביהמ"ש להורות על יישום תוכנית הבראה

חדשות

נציגי האג"ח של אי.די.בי פיתוח מבקשים מביהמ"ש להורות על יישום תוכנית הבראה, צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
נציגי האג"ח של אי.די.בי פיתוח מבקשים מביהמ"ש להורות על יישום תוכנית הבראה
22/04/2013, עו"ד אנה נודל

לטענת נציגות מחזיקי האג"ח, "החברה נמצאת בחדלות פירעון וללא שינוי מיידי בהתנהלותה רק נס יוכל להציל את נושיה". אי.די.בי פיתוח: "הפנייה לבית המשפט נעשתה על מנת להשתלט על נכסי החברה"

חברות הנאמנות הרמטיק ושטראוס לזר המייצגות את מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פיתוח הגישו אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה ליישום תוכנית הבראה לקבוצה.

החברות מייצגות את מחזיקי איגרות החוב של החברה מסדרות ז', ט' ו-י', אשר החוב כלפיהם עומד על כ-3.7 מיליארד שקל. על פי התוכנית המוצעת, החוב יופחת מ-5.7 מיליארד שקל ל-2.6 מיליארד שקל ושאר החוב יומר למלוא הון המניות של החברה. כך, למעשה, נושי החברה יהפכו לבעליה.

לטענת חברות הנאמנות, המיוצגות על ידי עוה"ד איל רוזובסקי, אלי בורשטין, גיא גיסין ותומר אלטמן, אי.די.בי פיתוח נמצאת בחדלות פירעון, "וללא שינוי מיידי בהתנהלות החברה ומבנה ההון שלה, רק נס יוכל להציל את נושיה".  

החברות מבקשות למנות את עוה"ד גלעד הלוי וגדי גרינשטיין כבעלי תפקידים מטעם בית המשפט שיוסמכו לאשר פעולה של יותר מ-10 מיליון שקל, פעולה שאינה במהלך העסקים הרגיל של החברה ופעולה המחייבת הצבעה באסיפת בעלי המניות.

במסגרת תוכנית ההבראה המוצעת, יוחלפו חלק מנושאי המשרה הבכירים והוצאות ההנהלה יצומצמו. בבקשה שהוגשה לבית המשפט אתמול נטען כי "הרוב הגדול של נושאי המשרה בחברה קשור לבעלי השליטה בחברה ומזוהה עימם בשל קשרים עסקיים או קשרי משפחה אחרים. כפועל יוצא מכך, מתבצעות בחברה פעולות שלכאורה אינן נעשות מתוך ראייה של טובת החברה, אלא מתוך הסתכלות דווקא על טובת בעלי השליטה בה".  

מאי.די.בי פיתוח נמסר בתגובה כי "הפנייה לבית המשפט הינה צעד מרחיק לכת שנעשה בעת הזו על ידי גורמים ציניים בנציגות האג"ח של אי.די.בי פיתוח, על מנת להשתלט על הנכסים המצוינים של החברה תמורת נזיד עדשים ולטרפד כל ניסיון להגיע להסדר בחברה-האם אי.די.בי אחזקות". באי.די.בי פיתוח מדגישים כי החברה הינה "כשרת פירעון, בעלת יתרת מזומנים של כ-1.1 מיליארד שקל בקופתה, המספיקים לה לשרת את חובותיה עד לרבעון הראשון של 2014. הנהלת החברה פועלת להשביח את הנכסים המצוינים שלה ולשפר את מצב הנזילות של החברה, על מנת שתוכל להמשיך ולעמוד במלוא התחייבויותיה במועדן בעתיד, כפי שעשתה תמיד. על כך מעידה בין היתר שורה ארוכה של פעולות עסקיות מוצלחות, שנעשו בחודשים האחרונים על ידי הנהלת אי.די.בי פיתוח, ובראשן מכירת אחזקותיה בכלל תעשיות תמורת כ-1.5 מיליארד שקל, לטובת החברה ולטובת כלל בעלי החוב ובעלי המניות שלה".

בא.די.בי פיתוח ציינו עוד: "צר לנו שגורמים פיננסיים שוחרי טרף מנסים לנצל את הוויכוח הציבורי שהתעורר בימים האחרונים סביב מגעים להסדר חוב בחברת גנדן הפרטית, על מנת לנסות ליצור כאוס באי.די.בי פיתוח. פעולה זו מנוגדת לאינטרס האמיתי של מחזיקי האג"ח מן הציבור, הן באי.די.בי פיתוח והן בחברה-האם אי.די.בי אחזקות, שנציגות האג"ח שלה והמומחה המלווה מטעם בית המשפט הסכימו לעקרונות הסדר הנשענים על ההנחה שהחברה-הבת אי.די.בי פיתוח היא חברה כשרת פירעון", נכתב בתגובת החברה.

כמו כן נמסר כי החברה מתכוונת "להציג לבית המשפט את ערכן הנכון של נכסיה ואת האפשרויות העומדות ברשותה לביצוע של מהלכים רבים, שיאפשרו לחברה לעמוד בכל התחייבויותיה, והיא מאמינה שבית המשפט לא ייתן ידו למהלך חפוז, שטומן בחובו פגיעה קשה לא רק בנושיה של החברה האם של החברה אלא גם בנושיה של החברה עצמה".

הדיון בבקשה יתקיים ביום ראשון הבא בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט איתן אורנשטיין.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה