שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רופא שהורשע בהחזקת חומר פדופילי תובע שופטת שלא אסרה על פרסום זהותו

חדשות

רופא שהורשע בהחזקת חומר פדופילי תובע שופטת שלא אסרה על פרסום זהותו , צילום: צילום: istock
רופא שהורשע בהחזקת חומר פדופילי תובע שופטת שלא אסרה על פרסום זהותו
22/04/2013, עו"ד אנה נודל

ד"ר אבי ברקאי תובע 400 אלף שקל משופטת בימ"ש השלום יעל אבירם כתבן, בטענה שזו התרשלה כשלא נענתה לבקשתו הבהולה למתן צו איסור פרסום על זהותו אלא דחתה את הדיון בבקשה לבוקר שלמחרת

ד"ר אבי ברקאי, רופא ילדים, הגיש תביעה נזיקית נגד שופטת בית משפט השלום בחיפה יעל אבירם כתבן ומערכת בתי המשפט. בכתב התביעה נטען כי השופטת התרשלה כאשר נמנעה מלהוציא צו איסור פרסום על שמו בעת הגשת כתב אישום אשר ייחס לו עבירות של החזקה ופרסום חומרי תועבה של קטינים.

בתחילת החקירה שנפתחה נגדו ניתן צו איסור פרסום על זהותו של ד"ר ברקאי אשר פג עם הגשת כתב האישום. סנגוריו של ברקאי הגישו בקשה בהולה לבית משפט השלום למתן צו איסור פרסום. הבקשה הוגשה בשעות הערב, לאחר שנודע לסנגוריו על הגשת כתב האישום.

לטענת ברקאי, המזכיר הראשי של בית המשפט הודיע לסנגורית כי השופטת התורנית אבירם כתבן החליטה לדון בבקשה רק למחרת בבוקר. סנגוריו של ברקאי הבהירו למזכיר כי ככל הנראה בבוקר פרטיו יפורסמו כבר בכלי התקשורת, כפי שאכן קרה בפועל.

בכתב התביעה טוען ברקאי כי השופטת התרשלה ו"מעלה בתפקידה עת לא פעלה כמתחייב ממנה כשופט תורן שכל תפקידו הוא לתת מענה לסוג מקרים דחופים אלה". ברקאי תובע פיצוי של 400 אלף שקל על הנזק שנגרם לו לטענתו.

השופטת טענה, במסגרת בירור התלונה שהוגשה בעניין לנציב תלונות הציבור על השופטים, כי הבקשה לא התקבלה בפקס או במערכת נט משפט.

בית משפט השלום הרשיע את ברקאי בהחזקת חומר פדופילי במחשב וגזר עליו מאסר של שנה וחצי. לאחר ערעור לבית המשפט המחוזי הופחת עונשו לשישה חודשי עבודות שירות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה