שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הלחץ הציבורי השפיע: בנק לאומי השהה את הסדר החוב עם נוחי דנקנר

חדשות

הלחץ הציבורי השפיע: בנק לאומי השהה את הסדר החוב עם נוחי דנקנר, צילום: צילום: דוד שי
הלחץ הציבורי השפיע: בנק לאומי השהה את הסדר החוב עם נוחי דנקנר
18/04/2013, יואב כהן

ההסדר הכולל מחיקת חוב של 150 מיליון שקל לנוחי דנקנר יצר זעם ציבורי רב. עו"ד איתן ארז הציב אתמול למנכ"לית בנק לאומי אולטימטום: בטלי את ההסדר או שאפעל להוצאת הכספים שאני מחזיק לבנק אחר"

הלחץ הציבורי על בנק לאומי בסוגיית מחיקת חוב בשווי 150 מיליון שקל של גנדן, הנמצאת בבעלותו של איש העסקים נוחי דנקנר, הוביל לתוצאות. אתמול הודיע הבנק כי ישהה הטיפול במתווה להסדר החוב.

לפי הודעת בנק לאומי, הוא סבור כי המתווה להסדר החוב של חברת גנדן, אשר אושר על ידי דירקטוריון הבנק לפני מספר חודשים, מהווה את הפתרון הטוב ביותר להשבת החוב לבנק, אל מול אלטרנטיבות הפעולה האחרות הקיימות. זאת, בראיית הבנק, בעלי המניות והאינטרס הציבורי. "כידוע, הבנק אינו יכול להציג לציבור את כלל הנתונים והשיקולים אשר הנחו אותו בגיבוש המתווה להסדר אשר טרם נחתם", הוסיף הבנק בהודעתו. "כתוצאה מכך, למרות שהבנק קשוב לרחשי לב הציבור, אין הציבור חשוף לתמונה המלאה".

לסיום צוין בהודעה כי לאור הודעת המפקח על הבנקים כי הוא בודק את הנושא, החליט הבנק להשהות את הטיפול במתווה להסדר החוב של החברה עד להשלמת הבדיקה, ויפעל בכפוף לתוצאותיה.

ההסדר המדובר יצר זעם ציבורי רב, כאשר עו"ד איתן ארז, סגן ראש לשכת עורכי הדין בישראל, שיגר אתמול מכתב רשמי למנכ"ל לאומי, רקפת רוסק עמינח, ובו אולטימטום – "אם עד ל-30 באפריל 2013 בשעה 13:00 לא אקבל אישור כי המחיקה בוטלה, אפעל להוצאת כל הכספים שאני מחזיק בבנק לאומי לבנק אחר".

דובר חברת גנדן מסר בתגובה כי החברה מנהלת מגעים עם הבנקים נותני האשראי שלה לגיבוש הסדר חוב אשר עקרונותיו זהים למאות הסדרים קודמים שנחתמו בסקטור העסקי בארץ והמקובלים בכל מדינות העולם המערבי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:69
קומיט וכל טופס במתנה