שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארה"ב: ה-FBI עצר עשרות חשודים בהפעלת רשת הימורים, הלבנת הון וסחיטה

חדשות

ארה"ב: ה-FBI עצר עשרות חשודים בהפעלת רשת הימורים, הלבנת הון וסחיטה, צילום: צילום: Roke
ארה"ב: ה-FBI עצר עשרות חשודים בהפעלת רשת הימורים, הלבנת הון וסחיטה
17/04/2013, עו"ד אנה נודל

בין הנאשמים: ראש ארגון פשע רוסי ובנו של אחד מאספני האמנות הבולטים בעולם. בינתיים הוחלט שלא לפרסם את שמות המהמרים, בהם ידוענים, כוכבי ספורט ואנשי עסקים

בעקבות חקירה פדרלית נרחבת של הבולשת האמריקאית שהתנהלה בארה"ב, אוקראינה וקפריסין נעצרו אתמול עשרות חשודים בהפעלת רשת הימורים, הלבנת הון וסחיטה. הבולשת הפדרלית מאשימה 34 איש בהפעלת רשת הימורים לא חוקית אשר עם לקוחותיה נמנו ידוענים, כוכבי ספורט ואנשי עסקים. הבולשת החליטה בינתיים שלא לפרסם את שמות המהמרים.  

אחד הנאשמים הוא אלימז'אן טוחטאחונוב, ראש ארגון פשע רוסי שנמלט מהחוק בעקבות האשמות במתן שוחד לשופטי תחרויות ההחלקה האמנותית במשחקים האולימפיים שהתקיימו ב-2002 בסולט לייק סיטי. להערכת ה-FBI, טוחטאחונוב סיפק לרשתות ההימורים הגנה וגיבוי תמורת תשלום של 10 מיליון דולר.

בין הנאשמים שנעצרו אתמול היה גם הלי נחמד, בנו של דיוויד נחמד, יהודי ממוצא סורי הנחשב לאחד מסוחרי ואספני האמנות הבולטים והמשפיעים בעולם האמנות. סוכנים פדרליים פשטו אתמול על גלריית האמנות של נחמד במלון קרלייל בשרדות מדיסון בניו יורק. נחמד בן ה-34 חשוד בניהול רשת הימורים שהתמחתה במשחקי פוקר שהתקיימו ברחבי ניו יורק והימורי ספורט. כמו כן הוא חשוד בהונאה, בעקבות מכירת יצירת אמנות ששוויה 50 אלף דולר ב-300 אלף דולר.

על פי החשדות, החשודים הפעילו שתי רשתות ההימורים והלבינו כספים שהועברו דרך חברות קש בקפריסין וארה"ב. הכספים הולבנו באמצעות מוסך בברוקלין, חברת נדל"ן ובסיוע מנהל בבנק ג'יי.פי מורגן.  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה