שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט לשעבר דן כהן כפר באישומים נגדו ויישאר במעצר עד תום ההליכים

חדשות

השופט לשעבר דן כהן כפר באישומים נגדו ויישאר במעצר עד תום ההליכים, צילום: דן כהן
השופט לשעבר דן כהן כפר באישומים נגדו ויישאר במעצר עד תום ההליכים
15/04/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש העליון: "כהן כבר הוכיח בפועל שהוא נכון לשלם מחיר אישי וכלכלי כבד כדי להתחמק ממשפט". הפרקליטות נענתה לבקשתו של כהן לקבל גישה למחשב כדי לעיין בתיק נגדו הכולל כ-800 קלסרים

השופט לשעבר דן כהן כפר אתמול (א') בכל ארבעת סעיפי האישום נגדו, בפרשות סימנס, רוגוזין, ספאנלס ואישום בשיבוש הליכי משפט בשל בריחתו לפרו לאחר פתיחת החקירה.

כתב האישום מייחס לכהן עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא מואשם בכך שקיבל שוחד של מיליוני דולרים תמורת קידום מספר חברות במכרזים של חברת החשמל.

כהן שימש בין השנים 1991 ל-2001 כדירקטור בחברת החשמל ומשנת 1993 הוא שימש כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. לפי כתב האישום, הוא קיבל כספי שוחד מהחברות שזכו במכרזים גדולים של חברת החשמל.

בית המשפט העליון דחה אתמול (א') את הערר שהגיש כהן על החלטת בית המשפט המחוזי להשאירו במעצר עד תום ההליכים נגדו. השופט צבי זילברטל כתב בהחלטתו כי "כהן כבר הוכיח בפועל שהוא נכון לשלם מחיר אישי וכלכלי כבד כדי להתחמק ממשפט". השופט ציין בהחלטה כי "יש חשיבות רבה לכך שמדובר במי שבעבר ניתן בו אמון עד כדי מינויו ובחירתו לשאת בתפקידים ציבוריים המקנים לממלאם עוצמה רבה ויכולת השפעה. כהן כיהן כדירקטור בחברת החשמל, כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון וכחבר ועדת המכרזים העליונה. יש בכך ביטוי מובהק לאמון הרב שניתן בו ושמכוחו הופקד על רכושם של אחרים ועל מהלכים בעלי משמעות במשק הישראלי. כגודל האמון שרחשו לו בעבר – כך גודל השבר שנגרם כתוצאה מהפרתו הבוטה על ידו. העורר מעל באמון שניתן בו".

הפרקליטות נענתה לבקשתו של כהן לאפשר לו להשתמש במחשב כדי לעיין בחומר החקירה נגדו. כהן יקבל גישה למחשב שאינו מחובר לרשת האינטרנט ויוכל לעיין בתיק נגדו הכולל כ-800 קלסרים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:12
קומיט וכל טופס במתנה